View Single Post
Sitat av aol069 Vis innlegg
Jeg forbeholder meg retten til å la meg irritere over akkurat hva jeg vil. I likhet med mye annet synes jeg det er jævlig mye mas rundt pride, men støtter allikevel saken. Vi har fortsatt en lang vei å gå før folk kan være seg selv uten å bli diskriminert eller utsatt for ubehageligheter. Det samme ser vi med rasisme, samehets osv. Det lever i beste velgående i enkelte kretser selv om mange av oss i majoriteten ikke merker særlig til det. Det må dog være lov å stille kritiske spørsmål og debattere sak uten å få negative merkelapper klistret på seg, slik jeg opplever pride-leiren ofte gjør når folk stiller seg negative til saken. Hva med å komme med saklige motargumenter? Hvis man har en god sak burde vel ikke det være vanskelig? Eller fremstilles saken kanskje polariserende med overlegg fordi det skaper klikk og oppmerksomhet?
Vis hele sitatet...
Hvis du forbeholder deg retten til irritere deg over hva du vil, så forbeholder jeg meg retten til å klistre hvilke klistremerker jeg vil på deg for det (med mindre du mener det med klistremerker helt bokstavlig, f eks "spark meg" på ryggen. Det ville jeg aldri gjort). Retten til å si hva du vil innebærer ikke retten til å ikke bli ansett som en idiot for det.