View Single Post
Du virker ganske på viddene her, hva er egentlig problemet? Jeg har aldri hørt om noe pride-opplegg i barnehagene utenom fra de som er så i mot det. Virker som noe USA politikk som har rent over hit, å være så imot dette. Men godt mulig det finnes, og at barn i barnehagen lærer at noen kan ha foreldre av samme kjønn. Hva er så farlig med det? Tror kanskje de pedagogisk utdannede i barnehager har mer greie på de "stakkars sarte barnesinnn" enn det du kanskje har?

Jeg er egentlig ikke spesielt "for" pride jeg heller, jeg føler det har utspilt sin rolle, om det noen sinne hadde noen. Føler homohat er relativt bekjempet her til lands. Selvsagt finnes det noen som ikke aksepterer det, men jeg hører aldri kollegaer eller bekjente her på bygda nevne noe negativt om homofile, i motsetning til rasisme, som er relativt dagligdags. Det er uansett ikke hva trygda folk skriver på facebook i fylla, som er "hets" og "homohat" imo, selv om det selvsagt er ubehagelig for de det gjelder også. Det er hvordan de blir behandlet i samfunnet og i IRL relasjoner jeg mener burde ha noe å si, men det er kanskje lett for meg å tenke som ikke er noen minoritet.

Jeg sliter uansett med å skjønne hvordan de mener pride skal virke som aktivisime, som sagt er de fleste positive eller helt likegyldig til homofile i Norge nå om dagen (etter min oppfatning) og jeg kan ikke skjønne at de som fortsatt ikke tolererer det (hovedsaklig religiøse fanatikere) skal bli omvendt av noe pride markeringer i form av regnbuer og parade. Hele sammensuriumet av homo, kink og trans er også lett forvirrende og burde ikke samles under en fane på den måten, imo.

Reagerte litt på denne saken, om kjendis-homo Benjamin Silseth sin nye bok da jeg leste den før i dag. Han påstår han fikk mye hets og hat på facebook når han reklamerte for boka, men screenshotene er kun av folk med halvveis saklige kommentarer om at de ikke liker sånne bøker rettet mot barn (han/artikkelen sier "unge"), og det må jo folk få lov å mene uten å bli kalt homohatere, tenker jeg. Det er ingen personangrep der eller noe rettet direkte mot hans seksualitet, så vidt jeg kan se. Hvis det er på dette nivået hatet homoer får om dagen, er, så er det "akseptabelt" for meg, som altså ikke er en del av minoriteten....De kommentarene virker litt som nevnt over, importert amerikansk politikk hvor de kristenkonservative i det senere har fyrt seg opp noe verre rundt trans og drag, og bl.a. innført lover i flere stater mot drag shows osv. Eller i Florida hvor det nå omtrent ikke er lov for en lærer å nevne noe om seksualitet i det hele tatt.

Men ja, hva er problemet ditt med at ting blir regnbuefarget? Er jo hovedsaklig "virtue signaling" og eventuelt ærlige forsøk på å få et mer tolerant samfunn for de med en annen legning enn hetero, vanskelig å se det negative i det. Å mene at vi på noen måte skal markere å være hetero er så dumt at jeg vet ikke om jeg gidder å argumentere i mot engang.