View Single Post
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du byttet brukernavn, Evil_Sink?
Vis hele sitatet...
Yes sir!

Sitat av Penisskaft Vis innlegg
Sa vel ikke institusjon akuratt da. Men har han såppas problemer at han er til sjenanse for andre burde jo han ta hensyn.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig, men med historikken over hva du velger å poste stort sett, så valgte jeg å tøye strikken litt.

Ofte forstår de ikke sosiale normer, regler, hvorfor ting er som de er. De lever i en helt annen verden en oss mer vanlige personer som har bakkekontakt.

En person som har forsørger ansvar ovenfor noen med slike problemer har ikke mulighet til å tjene masse penger og flytte på seg hver gang det blir litt bråk med naboer. De må ta takke med de stedene som er villige til å la de bo der til en overkommelig pris.

For noen med autisme, så er endringer i livet helt jævlig, uansett hvor liten endring det kan virke som for andre folk. Å flytte for en slik person er derfor så godt som uaktuelt, med mindre man blir tvunget på noe vis. Da ødelegger man kanskje flere års arbeid, og dømmer de til å lide unødvendig.

Måtte hente en med autisme flere timer unna mange ganger, da jeg var den eneste personen han stolte på når assistenten hans var borte. Det som oftest hadde skjedd var at de serverte annen mat enn det han var vant til, noe som sendte han ned en mørk sti, hvor den eneste utveien han så var å rømme hjem til mor igjen. Og det var kun en endring av ett måltid som gjorde han såpass dårlig psykisk at han nesten knakk helt sammen. Ville aldri i verden funnet på å flytte på en som har autisme personlig, da måtte det være helt nødvendig og den nødvendigheten ser jeg ikke i dette tilfellet. Hadde de flyttet inn etter TS derimot, da ville jeg hatt en annen mening.