View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nå har de tatt ut tiltale, og det er sterke videobevis som går langt i å indikere at dette dreier seg om grov, uprovosert vold begått av en offentlig tjenestemann, så jeg ser virkelig ingen grunn til å spare på reaksjonene her. Du har rett i at vi ikke vet alt, men vi vet nok til at sterke reaksjoner er helt på sin plass.

At du automatisk tviler på at en politimann kan finne på å kaste noen i bakken uten grunn, forteller meg at du enten er biased, eller bare ganske naiv. En politimann er i bunn og grunn bare en mann, og hvis historien er noen indikasjon, så er det ingenting som tilsier at man bør ta som utgangspunkt at politiet, eller andre makthavere for den saks skyld, er i besittelse av bedre impulskontroll og høyere moralske standarder enn du finner blant folk flest.

Fyren går for øvrig ikke raskt og bestemt mot politiet. Han går rolig bakover, eller å ha stått ved siden av dem en stund. Ser ikke poenget med å konstruere et fiktivt hendelsesforløp her.
Vis hele sitatet...
Personlig har jeg kun hatt gode opplevelser der politiet har behandlet meg med respekt og faktisk hjulpet meg i flere situasjoner. Så en lett blanding av erfaringer og naivitet skal jeg være enig med deg i.

At maktbruken er unødvendig drøy er vi alle enige om, og jeg tror ikke dette er en betjent som bør fortsette i tjeneste (eller fortsette i politiet for den saks skyld).

Men essensen i det jeg skriver er også å være djevelens advokat. Det er mye i denne saken vi ikke kjenner til. Og media har gjerne en vinkling som vil slå ut skjevt, uavhengig i hvilken part sin favør det måtte være.

Men spesialenheten har tatt ut tiltale, det er en god og grundig gjennomtenkt beslutning.

Dette er dessuten noe som er veldig ødeleggende for den tilliten politiet bør bygge seg opp i samfunnet.