View Single Post
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det er ingenting rekreasjonelt ved en sånn statistikk. Ikke at jeg tror noe som helst på tallet. Men det sier noe om ditt forhold til risiko hvis du tok det tallet ut av lufta og tenkte at det høres ut som et godt motargument.
Vis hele sitatet...
Tallet er ikke tatt ut av lufta. De fleste som prøver heroin blir ikke avhengige og de fleste som bruker heroin rekreasjonelt har ikke et problem. Om det er nøyaktig 80 kan jeg ikke si sikkert men det er ikke langt i fra.

Men det kommer jo an på hvordan du definerer det. Politiet tar jo førerkortet til folk som innrømmer å ha røyka hasj mer enn 2 ganger i året. Har de et problem? Og hvilken statistikk havner de i?

Forskning viser jo også at jo mer ressurser du har jo mindre sjans for avhengighet, eller problemer som følge av rusbruk er vel kanskje me nøyaktig.

Uansett hvordan man vrir og vender på det så leker man med ild hvis man går inn med holdningen om at det er 80 prosent sjans for at jeg ikke får problemer, for handler du heroin i første omgang så er det noe som skurrer i livet mest sannsynlig.
Sist endret av Bruskonsulenten; 22. april 2023 kl. 16:11.