View Single Post
Lvl 5 Taskenspiller
159
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis du synes det er en trasig hersketeknikk å påpeke at argumenter er verdiløse, irrelevante, eller verdiløse og irrelevante, så er det helt opp til deg.
Vis hele sitatet...
Det fine med skriftlige debatter er at det er rimelig lett å forholde seg til hva folk faktisk skriver. Sånn sett burde det være overkommelig å ikke basere seg på hva man tror andre debattanter føler eller mener mellom linjene.
Så for å tydeliggjøre det hele; nei jeg er ikke av den formening at det automatisk er en hersketeknikk å påpeke dårlige argumenter. Det jeg derimot opplevde som en hersketeknikk er dette:

Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg kunne kastet bort masse tid på å prøve å finne ut hva poenget ditt egentlig er, eller hvorfor det er relevant, men... næh. Hvis hovedpoenget ditt er "fLeTtInG Av sMåJeNtEr i sYdEn" og at transfobi er transfobisk, må du nesten bare ha lykke til videre.
Vis hele sitatet...
Om du mener vedkommendes argumenter er verdiløse, kunne du med fordel redegjøre for meningene dine. Kvaliteten på debatten = summen av samtlige debattanters bidrag.

Sitat av robhol Vis innlegg
Ved første tegn til at man ikke allerede stilltiende aksepterer premisset om at woke-monsteret spiser oss alle (for eksempel ved å spørre hva det betyr), blir man forutsigbart nok stemplet som "woke" og drukner i hersketeknikker, svada og tom retorikk - gjerne om intoleranse for andres meninger eller "fakta og logikk".
Vis hele sitatet...
(min utheving)

Be the change you want to see in the world

Sitat av Vekst Vis innlegg
Men i "Woke" debatten så finnes det ikke motstemmer. Fordi det finnes ikke folk som identifiserer seg som "Woke". Ingen er villige til å ta den kampen. Om du gjør en spørreundersøkelse på gata finner ingen som svarer at de er "Woke" (minus noe ironi kanskje).
Vis hele sitatet...
Jeg synes du debatterer godt. Og mens denne debatten har rullet her inne har andre medier vist frem eksempler på at det absolutt finnes folk som identifiserer seg som "woke" OG er villige til å ta den kampen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ene-har-vunnet

Sitat av Vekst Vis innlegg
Men jeg bryr meg om diskurs på nett. Ila. noen dager kommer jeg til å poste en ny tråd med en annen vinkling på dette spørsmålet. Kanskje det blir et mer produktivt utgangspunkt.
Vis hele sitatet...
Godt tiltak, du viser mer konstruktivt initiativ enn det jeg gidder selv, og det respekterer jeg. Jeg ser frem til å lese en tråd som forsøker å løfte denne tematikken til et høyere nivå.
Sist endret av Dialogisk; 5. april 2023 kl. 14:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.