View Single Post
Lvl 5 Taskenspiller
159
Sitat av Vekst Vis innlegg
Både jeg og Robhol etterspør konkrete eksempler på problematiske kanselleringer av "Woke". Da kan sak diskuteres og ikke "Woke busemenn". Jeg tar det Askar delte.
Vis hele sitatet...
Du argumenterer som om Askar har hevdet å beskrive eksempler på kansellering. Jeg kan ikke se at dette er tilfellet i innlegget.

Sitat av Vekst Vis innlegg
Realitet: En 24-åring skriver en skækk meningsartikkel på NRK P3. Literally det samme som en "Si ;D" fra Aftenposten. Den er tilbakestående og hun får gjennomgå for det på sosiale medier. Dette er en mening, ingen har blitt kansellert. Det finnes mange folk som har tilbakestående meninger. Tror du at en eneste norsk jente har blitt kalt rasistisk for fletter i syden?

Dette et så svakt eksempel på kansellering. Ingen har kansellert noen, annet enn kanskje hu kjerringa der som har kansellert jobbtilbud for seg selv i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Igjen, det er ikke hevdet en påstand om kansellering, det er hevdet at enkelte frisyrer i kombinasjon med enkelte hudfarger regnes som rasisme og/eller "kulturell appropriasjon".
Dette er for så vidt en påstand det burde være helt å svare ut uten å blande inn kansellering, noe som muligens også ville ha lagt grunnlaget for en mer redelig debatt. Men du fortsetter å henge deg opp i kanselleringsbegrepet; kan det være du blander Askar med andre debattanter?

Sitat av Vekst Vis innlegg
Denne gidder jeg ikke ta engang. Det er ikke en enkeltsak. Kom gjerne med konkrete eksempler der folk har blitt kansellert for denne meningen. Fint om du gjør litt research og, det er du som kommer med påstander.
Vis hele sitatet...
Dette er altså svaret ditt på denne teksten:
Sitat av Askar Vis innlegg
når det er transfobisk å mene at det kun finnes 2 kjønn(...)
Vis hele sitatet...
Forøvrig en tekst Robhol elegant parerer med at "transfobisk er transfobisk". Meg bekjent bør det være mulig for en debattant å mene at det kun finnes 2 kjønn uten at debattanten nødvendigvis er en transfob. Men denne muligheten utelukkes på direkten, uten noe videre redegjørelse for hvorfor det eventuelt skulle være slik. Sånn sett bekrefter på mange måter Robhol Askar sin påstand, noe som etter min vurdering sikkert ikke var meningen.

Sitat av Vekst Vis innlegg
Hvis du sipper av at to tullinger har en annen mening enn deg og får litt mediedekning fordi innholdsprodusenter vet at folk som deg engasjerer med det så anbefaler jeg at du kontakter en psykolog eller kutter ut nettaviser. Det er ikke sunt å gå rundt å irritere seg over slikt.
Vis hele sitatet...
Og her oversetter du elegant innlegget til en kontekst som bedre passer ditt narrativ, samt at du topper det hele med en anbefaling om å kontakte psykolog. Jeg tenker at dette slett ikke burde være nødvendig, du fremstår som en belest og intelligent debattant i det store og hele, men med denne vinklingen får jeg inntrykket av at du er mer interessert i å rakke ned på meningsmotstandere enn å faktisk debattere sak. Noe som dessverre er et gjennomgående grep som benyttes av begge sider i debatter som omhandler dette temaet.
Nå skal jeg også være redelig nok til å beklage mitt eget, lite konstruktive, innlegg til Robhol, det var en utblåsning jeg skrev etter å ha opplevd innlegget som en litt trasig hesketeknikk. Ikke veldig imponerende av meg, jeg skal forsøke å bli bedre =)