View Single Post
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ifølge en vegansk dokumentar på netflix som jeg har sett hindrer fett fra f. eks kjøtt i at sukker blir tatt opp i musklene og blir værende i blodet om jeg ikke husker feil. Fettet blokkerer sukkeropptaket eller noe i den duren som ikke var helt gunstig.
Vet ikke om noen andre har sett den som kanskje har litt mer presis beskrivelse?
Vis hele sitatet...
Hm ja nei jeg er jo ikke noen fagmann, lege eller ernæringsveileder. Men for meg så virker det enkleste å heller spise mer kjøtt og helst kjøtt med mye fett. Kutter du ut karbohydrater går kroppen i ketose.

Det lille vi trenger av karbohydrater skaper kroppen selv under forbrenning av fett og protein fra kjøtt. Det er mange som lever keto livsstil og som helt har lagt bort karbohydrater fordi de får så mange positive effekter av å avstå fra karbohydrater.

Om du ikke inntar sukkerstoffer så har du heller ikke noe i blodet som jager opp insulinnivå.

Du kan lese mer om emnet eller snakke med legen din. Mange som har fått radikalt bedre liv når de kutte ut karbohydrater. Også diabetikere som kan kutte ut medisiner sålenge de ikke inntar sukker og karbs.