View Single Post
Sitat av brukernavn123 Vis innlegg
Jeg vet at freak ikke er helsepersonell, jeg er på venteliste til psykomotorisk fysioterapaut, men det er lenge å vente og jeg sliter nå. Så jeg lager denne tråden i håp om å få noe hjelp.

Til saken: jeg har muskellanspenninger i nakken, det er som at en strammer knyttneven så mye en klarer, bare at dette skjer i nakken på meg, og det er ufrivillig.

Jeg er 99% sikker på at dette er psykisk, siden jeg kan "rope" forskjellige ord i hodet så høgt jeg klarer og da forsvinner det nesten alltid, forsvinner og med den minste bevegelse på fingrer eller tær.
Om jeg tenker at "oi, nå var det lenge siden jeg var plaget med muskellanspenningen, håper det ikke skjer nå.." og så begynner det.

Er det noen andre som har hatt dette problemet?
I så tilfelle hvordan ble du kvitt det?
Jeg har mulighet for å få rivotril pga. en annen sykdom,
kan denne medisinen stoppe dette?
Vis hele sitatet...
Hei, trist å høre at du sliter med et så ubehagelig problem. Jeg har dessverre ingen lignende erfaringer å skilte med, men jeg tror også som deg at dette er psykisk og innenfor angst-feltet.
Har du hatt andre lignende måter med anspenninger tidligere i livet? Kan det være fordi du ønsker å flytte smerten fra noe psykisk og over til noe fysisk for å distrahere bort vonde følelser? Det er i så fall ingen uvanlig strategi vi mennesker lager oss.

Du sier ingenting om hvor lenge disse episodene varer, er det snakk om få sekunder, eller er varer det såpass lenge at du må avbryte situasjonen du er i? (På skole, på jobb, med venner etc) Er det spesielle situasjoner det skjer i?

Har du fått utskrevet Rivotril for dette? Det tar jo fort litt tid før Rivotril virker, men det skal vel kanskje være forebyggende da, slik som Rivotril er ment å virke i forbindelse med epilepsi. Om du ikke har fått Rivotril av lege, ville jeg holdt meg unna det preparatet. Her er jeg nok farget ganske så mye av egne erfaringer med Clonazepam/Rivotril. Men klart, stopper det muskelspasmene dine umiddelbart forstår jeg at det er fristende å ta dem...

Hva var fastlegen din sin reaksjon da du fortalte om problemet, regner med at det var han som henviste deg til psykomotorisk-fysioterapeut.

Håper du ikke må vente lenge på time hos fysio.
Lykke til!
.

Sitat av *pi Vis innlegg
Tok en kikk på nettsiden hans, og må si at det ljomer i noen alarmklokker her. Kravene hans til klienter viser en åpenlys forakt for mennesker med en rekke ganske vanlige forsvarsmekanismer en terapeut burde møte med forståelse, avvisning av konseptet "psykiske lidelser" (hans hermetegn) og all form for medisiner og behandling for disse, - og selvsagt det ultimate kjennetegnet på kvakksalveri: En vanntett ansvarsfraskrivelse for resultatet av praksisen sin. Hvis du påstår at det ikke funker så avslører du bare at du er en sånn person som saboterer din egen fremgang, og det er nytteløst å hjelpe deg. Metoden hans er per definisjon uangripelig. Blir du frisk er det fordi det funker, blir du ikke frisk er det fordi du gjør det feil eller har dårlige holdninger. Levende Ord kunne ikke gjort det bedre.

Her er kravlisten hans:
https://www.tilstandstrening.com/deg-som-klient

Det han driver med er badert på nevrolingvistisk programmering (NLP), som liker å fremstille seg som en vitenskap, men det er alternativ behandling uten et fnugg av dokumentasjon. Jeg trodde strengt tatt ikke det var lov å markedsføre sånt på denne måten, ved å fremholde det som et bedre alternativ enn konvensjonell behandling, og til og med kreve at klienter ikke mottar slik behandling.

Tldr: styr langt unna.
Vis hele sitatet...
Måtte lese gjennom det han skrev på hjemmesiden sin jeg også. Det er noe av det verste jeg har lest. Jeg klarte hverken å le eller gråte av det. Det er dog trist at sånne "behandlere" åpenbart har pasienter (les: kunder). Dessuten ikke et eneste ord som egen kompetanse, noe som kanskje egentlig er åpenlyst siden han ikke innehar noen form for kompetanse i det hele tatt. Han føler seg truet av alle som har forsøkt andre behandlingsformer, haha.

Det er jo som å etterspørre kun naive "pasienter" som ikke stiller et eneste kritisk spørsmål.
Ble keen på å ringe ham ass
Sist endret av folablakken; 11. mars 2023 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.