View Single Post
Dette klarer du, men bit sammen tenna og gi f… i friår for å chille. Selv i en lavtlønnet jobb kan du tjene 400.000 isteden for, det blir 250.000 eller noe etter skatt. Tar du friår nå så må du tære på de nye pengene du har arvet, og neste år på denne tiden skriver du en ny post bare at da har du pisset bort tilsammen 900.000 isteden for 500.000.

Jeg har også gjort dumme valg økonomisk, flere ganger, men jeg lærer. Trodde jeg skulle bli rik på aksjer, kjøpte uten kunnskap. Kjøpte Norwegian omtrent på topp før de kollapset, 170.000 i tap når jeg solgte meg ut. Da lærte jeg at jeg heller på spare i fond om jeg mangler kunnskap. Det er min dyreste livserfaring, men jeg har mange bommerter i klassen 10.000-50.000 kroner også. Likevel har jeg veldig god økonomi i dag, og tjener va 650.000 så ikke unormalt høytlønnet heller. Poenget er ikke hva du HAR gjort, poenget er hva du velger å gjøre videre.
Vurderer du nå å ta et friår for å «ta det kuli og prøve hobbyer» da brenner du garantert også den siste arven din.

Vær smart nå, så du slipper å stå på bar bakke igjen om et par år. Du er mye heldigere enn meg, jeg har foreløpig ikke arvet en krone, men har lite boliglån, gjeldfri bil, 5 månedslønner på konto og alt jeg trenger. Kan jeg så kan du.