View Single Post
Sitat av Båbb Vis innlegg
Folk som kritiserer politiet i denne saken bør absolutt ta en realitetssjekk. Å fyre seg opp uten å ha en anelse om hva som skjedde og hvilket valg politiet hadde men fortsatt mene at de hjernedøde meningene dine skal telle er toppen av egotripp.

Å stoppe noen fra å knuse bilen med kollegagen din innesperret i lar seg ikke gjøre sånn helt uten videre. At politiet her valgte å skyte til hjullasteren stoppet er helt greit.
Vis hele sitatet...
At this point? tror du virkelig det har så mye med akkurat denne saken?

Men for å svare deg, nei det er ikke greit at de kan skyte for å drepe som det passer dem, når Politi og folk får like rettigheter så ja, helt enig, beskytt folket ditt.
Men når det er slik at Politiet kan gjøre som de vil uten at offentligheten sin mening veier noe opp mot spesialenheten for politisaker, så nei.
De er organisert som riktige kriminelle organisasjoner, lite innsikt for offentligheten.
Om de bryter loven eller ikke, det er opp til dem å bestemme.

Vi vanlige mennesker har ingenting vi skulle ha sagt i tilfeller hvor det stilles kritiske spørsmål til politiets tjeneste, samtidig må vi vanlige mennesker forholde oss til at det er et utenforstående organ som skal undersøke hvis noe går galt i arbeidslivet, hvis jeg har en ulykke eller bryter loven på jobb så er det ikke opp til min bedrift og mine kolleger å bestemme om det var rett eller galt, og det er nok like greit fordi kameraderi er ikke bare et ord.
Men nå er det tilfellet om er ansatt i Politiet, du er beskyttet.

Det er nok denne bobla som begynner å sprekke og kanskje derfor folk føler de har noe de skulle sagt ved hver bidige sak som gjelder politi, kan man klandre de når spesialenheten er spesialister på å henlegge saker?
Politi har bæsja på leggen så lenge jeg kan huske, og derfor begynner det å bli fare for at folk ser seg lei av det lukter dritt av politi.
Meningene er der og de blir ytret oftere og oftere, snart er ikke politiet like beskyttet, de har hatt frie tøyler helt frem til informasjonsalderen, nå har alle et kamera og mulighet til å ytre seg ved noen tastetrykk, slik var det ikke før.
Dritten begynner sakte men sikkert å sige frem, til og med vanlige folk begynner å få negative meninger om politiet, det er ikke bare kriminelle som har kritiske tanker til politiet lenger.
Punchline her er jo det at selvgjort er velgjort, alt pes politi får nå og fremover er velfortjent.

Hvorfor skal de være beskyttet når det er de som får meg til å føle redsel, angst og maktesløshet, er det virkelig de følelsene politi skal trigge?

I dag lever jeg vanlig a4, men jeg føler meg alltid truet av politi fordi jeg har fått oppleve hva et skittent politi kan utsette deg for.
Jeg sitter igjen med post traumatisk stress syndrom, politiet produserte falske beviser foran trynet på meg, ble strippet naken og tvunget til å godta forholdene, fikk greie lovnader om at de kunne fint produsere noe mer heavy om jeg ikke rettet meg etter deres skue.
Bevisene ble produsert etter at de ikke kunne finne noen forhold å ta meg på, jeg var ren og likevel.
Hva er mentaliteten her?
Straffe bare for å straffe, det er ganske sadistisk...
Tanken deres var sikkert ikke at jeg skulle bli syk livet ut,
kan se for meg at de rettferdiggjorde det hele med alle gangene jeg har sklidd mellom fingrene deres og sluppet straff,
men det er leken.

Jeg gjør så godt jeg kan for å ikke bli tatt og de gjør så godt de kan "innenfor sine rammer".

Så fort den leken stopper så er vi alle kriminelle, politi, folk og røvere.
Sist endret av Hsp; 11. desember 2022 kl. 19:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.