View Single Post
Monax's Avatar
Trådstarter
53
Sitat av zulu Vis innlegg
Da jeg sluttet i 2015 så hjalp det å gå med en full snusboks i lomma, som vanlig.

Da var det enklere å ikke tenke på at jeg manglet noe, siden snusen var der den bruker å være, og muligheten var der. Når avhengigheten gradvis gikk over så tenkte jeg mindre på snus, og gav bort boksen.
Vis hele sitatet...
Jeg har nok for lite selvkontroll til å klare å gå med en full snusboks i lomma. Jeg kjenner snussuget bare 5-10 minutter etter jeg har tatt ut den forrige.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slutta appen er fin! God motivasjon underveis. Lykke til med prosjektet. Det vanskeligste er å ikke begynne igjen.
Vis hele sitatet...
Blir nok å laste ned sluttaappen ja!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke vent til nyttår. Begynn NÅ! Ikke heng deg opp i datoer og abstrakter. Her og nå - konkret!
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd flere ganger på å slutte på dagen, men jeg klarer rett og slett ikke å gjennomføre det.
Når jeg setter meg en dato, så har jeg tid på å mentalt forbedre meg på hva som venter.

Sitat av Source Vis innlegg
Funker ikke å sakte pine seg selv med å snuse _litt_ mindre hver dag her ass.

Cold turkey or nothing.

Foreløpig suksess her med snart seks måneder uten snus.

Vær forberedt på å savne snusen i mange måneder. Går ikke over på et par uker.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner meg selv at jeg ikke klarer å trappe ned noe som helst, derfor så må det bli slutt på dagen.

Artig å se at det er flere som klarer å løsrive seg fra dritten under leppa :P

Sitat av aldarico Vis innlegg
Jeg prøvde og prøvde uten å lykkes. Den metoden som til slutt funket var å bruke nikotinplaster og en god porsjon viljestyrke. Man må bestemme seg. Jeg satte en 3 mnd periode foran meg som mål hvor jeg brukte sterkest styrke nikotinplaster den første mnd. Den neste gikk jeg ned til mildere før jeg til slutt hadde det plasteret med minst nikotin. Nesten 5 år etterpå er jeg fremdeles hundre prosent nikotinfri. Man får faktisk fysiske abstinenser av å slutte med nikotin, og plasteret tar det bort mens man gradvis tilvenner kroppen til mindre nikotin. For meg funket det mye bedre en Cold turkey, men folk er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Dette er nok noe jeg kommer til å vurdere!
Sist endret av Monax; 9. november 2022 kl. 08:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.