View Single Post
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Foto av barn er veldig sensitivt. Mye av det som ligger bak er at noen barn kan være kode 6 eller kode 7 barn, det vil si at de lever på hemmelig adresse eller under annen identitet av ulike årsaker. Det kan derfor være svært skadelig hvis et slikt barn skulle blitt identifisert av personer som ikke skal vite noe om dette barnet.
Vis hele sitatet...
Dette er (heldigvis) ganske sjeldent. Har jobbet ca. 15 til sammen på skoler og i barnehager og i løpet av den tiden var
jeg borti tre tilfeller. Det blir jo også først et problem hvis ts publiserer dette med ansikter. Han har ikke sakt noe om at han skal det.

Vi hadde et strengt regime rundt dette med foto på SFO, hvor foreldre fylte ut et skjema om foto og foto bruk ved starten av året.
På SFO blir det gjerne tatt masse bilder av diverse aktiviteter og turer og dette blir publisert på nett.
Det samme gjelder for skoler, de også legger ut bilder av barna på nettet.

Jeg forstår godt at ansatte forhører seg når noen tar bilder, men et bilde som dette (som er det vi har å forholde oss til) hvor
han har tatt bilde helt i kanten ( en tredje del er jo fortau) det vil jeg si i verste fall er et gråsone tilfelle