View Single Post
Sitat av TrolletDovregub Vis innlegg
Ok så hvis jeg sier att det kun finnes 2 kjønn mann og kvinne så er det greit??
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med å si det?

Sitat av Lavmål Vis innlegg
Jeg ser hvor trådstarter kommer fra og sier meg nogenlunde enig i enkelte ting. Jeg gir blaffen i hvem du puler og hvilket kjønn de er, fordi du skal få lov til å være med hvem enn du vil. Jeg syntes fortsatt ikke at det er nødvendig å sette av en hel måned for det spetakkelet der. Jeg har flere homofile venner, så det går helt greit for meg, men det er absolutt ikke noe behov for dem å stappe det ned i halsen min. Jeg trenger ingen påminnelse på at du er homofil, fordi jeg gir blanke faen.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan det ha seg at du føler du får det stappet ned i halsen din? I år har jeg vært særdeles lite engasjert i dette, og jeg kan ikke si jeg har reagert på årets Pride i det hele tatt (ut over den grusomme terroraksjonen). Jeg føler ikke at noe blir presset på meg. Jeg bryr meg ikke. De gjør som de vil, og det påvirker meg i langt mindre grad enn f.eks. reklame, sport, sexfiksering, osv. i hele samfunnet.

Hvordan kan det ha seg at du reagerer så sterkt på denne måneden, når ikke jeg gjør det?

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det eneste jeg gjør som ikke er "innafor" er at når jeg kommer hjem til meg selv eller snakker med min egen vennekrets så er jeg ikke enig i at det finnes flere enn to kjønn. Jeg mener heller ikke at man kan bytte kjønn på den måten at man faktisk blir det andre kjønnet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det viktig for deg å ha meninger om dette? Kan ikke folk få bestemme selv hva og hvem de vil være? Jeg føler liksom ikke at det har noen betydning for meg i det hele tatt. Så hvorfor tenker du så mye på det?

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Med biologiske prinsipp mener jeg at menn har xy kromosomer og kvinner xx.
Vis hele sitatet...
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er syndromer som avviker fra "normalen". Det er ikke det jeg snakker om her.
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg ikke argumentasjonen din. Vi vet altså at det ikke er så enkelt at menn er XY og kvinner er XX. Så da er jo det påståtte prinsippet ditt ikke gjeldende lenger. At det er et "unntak" at det er annerledes enn dette endrer da ikke det faktum at det faktisk finnes personer som ikke er slik.

Så hva skal du gjøre da? At noe avviker fra normalen er ikke relevant. Einstein avvek også fra normalen. Betyr det at det er negativt at han eksisterte? Hva er poenget ditt?
Sist endret av hemmeligegreier; 25. juli 2022 kl. 22:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.