View Single Post
Det går for det meste i Real Turmat, dog jeg syns det koster litt for mye i lengden. Avhenger mye av hvor lang tur jeg skal på, men har tatt med biff og mange andre godsaker dog jeg prøver å holde mat-vekt til et minimum.
Har alltid med 2-3 pils om nytes rundt bålet her og der, i tillegg til en flaske brennevin såklart
Vis hele sitatet...
Pleide handle frysetørket mat fra ebay og amazon tidligere. Godt under halve prisen ift Real Turmat. Sist jeg gjorde det fikk jeg toll og betale pluss behandlingsgebyr. Da var det ikke verdt det. Har du testet ut Gilde sin turmat? Bare sett det i butikk, husker ikke prisen. Kanskje billigere enn Real turmat?

Vekt og volum er perfekt i frysetørket mat, er ikke verdt drasse med annet til hovedmåltid. Har kun testet middagene, men Real turmat de har jo alt, frokostblanding, grøt, desserter, kaker, snacks osv og da blir det vel fort kostbart ja.

Pils i tursekk veier for mye og lunken til varm er det ikke verdt vekten. Da tar jeg heller en god brennevin og evt. og en likør eller diy schnaps.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Her ser jeg for meg at NRK kunne hatt en serie, en slags motvekt til Monsen og topp-tur folket.

Tittel: Dette er også turfolk.
E1: Boden? Nei ikke i dag.
Vis hele sitatet...
Hvorfor styre inn i boden mens sola skinner? Skal ikke ut på tur før andre uka i juli. Vet du hvor lenge det er til juli eller? Dessuten, jeg er for turliv på lavt nivå. Derfor foretrekker jeg feks padling over topptur. Og viser det seg at jeg faktisk kan sove i hengekøye uten at ryggen blir kranglete, ser jeg for meg at da blir det lite volum på alt jeg trenger på tur, så da blir det kanskje elsykkel turliv, maks enkelt og fun.

Sagt på eit anna vis:

I morgon, i morgon blir litt av ein dag,
Men i dag, nei i dag gjer eg ikkje det slag.
I dag har eg anna å fundera på,
Men kom att i morgon så skal du få sjå

I morgon, i morgon, men ikkje i dag,
I dag, nei i dag gjer eg ikkje det slag!
I dag vil eg liggja på ryggen å sjå,
På lerka som svingar seg høgt i det blå!
Sist endret av _abc_; 4. juni 2022 kl. 18:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.