View Single Post
Sitat av magnet Vis innlegg
havregryn er digg, men hørtes skikkelig upraktisk ut å lage ute, men det funker sikkert. hva vet jeg.

er egentlig litt interessert i å begynne å være mer ute. kan tenke meg det er friskt for sjela... helt alene.
men jeg er så jævlig redd for bjørn

hvor mange netter er du ute?
Vis hele sitatet...
Så det først nå at du var redd for bjørn, ENDELIG! Dette var noe som hemma meg ganske greit også, så da jeg dro til femunden hadde jeg med pumphagla. Og tenkte også å ta med den da vi gikk lenger inni villmarka på dagstur men det orka jeg rett og slett ikke. Etter å ha sett på lars monsen osv så har jeg endelig skjønt at om du møter bjørn er du heldig. Tror siste drap av bjørn på menneske i norge var på 1800 tallet eller tidlig 1900. På den tida hadde vi ca 2-3000 bjørner i Norge og nå ca 150-180 (?).
Leste om flere som har vært i femunden å vært redd for bjørn men nå har de vært der så ofte at de håper på å få se bjørn.
Den bjørneangsten vet jeg hvor jævlig er, men jo mere du er ut i naturen jo tryggere føler du deg. Jeg bor rett ved "villmarka" så si og det eneste jeg er redd er elgjægere.

Se filmer på utube om folk som møter bjørn, lars monsen i canada f. eks. Han møtte også bjørn oppi pasvik mener jeg, men den bjørnen la på sprang fort. Lykke til!