View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Det du sier her er at tross en leieavtale så kan du bli kastet ut på dagen fordi politiet ikke kan avgjøre om en underskrift er ekte? Gjelder det bare i tilfeller med samboere eller i andre bo/leieforhold også? Dette er jo veldig tvilsomt og blir det en idiotisk diskusjon på et detaljnivå vi ikke kan fortsette uten å vite mer konkret om denne saken eller en hypotetisk sak.

Du trenger heller ikke leiekontrakt, en muntlig leieavtale er en bindende husleieavtale og da gjelder lov om husleieavtaler. Så argumentet med gyldigheten av underskrift er ganske syltynt. Og for leieavtaler er husleieloven ufravikelig.

Er det lov å kaste ut samboeren?



Nøyaktig hvor vanlig det er i dag skal jeg ikke uttale meg om men det er heller ikke uvanlig i dag at samboere har en leieavtale hvis det ikke er felles eiendom.



Du var på besøk hos en "venn" da er det naturligvis rettmessig utkastelse. Her er det snakk om samboere. Boligen til TS gitt det som kommer frem av tråden.
Vis hele sitatet...
Det med underskriften var bare et eksempel for å vise hvorfor politiet ikke kan gjøre så mye der og da.

Det er forskjell på å ha rett og å få rett.
Du referer til masse greier du finner på google om hvordan det fungerer i en perfekt verden.

Politiet løser ikke utleie tvister på stedet. Om min utleier har vært å byttet lås mens jeg var på jobb så gjør politiet ingenting uansett hvor mye jeg henviser til lover og regler rundt selvtekt.

Du må gå til advokat og ta veien via rettsvesenet om du mener utkastelsen er i strid med loven, først da vil politiet bistå dersom det er behov for det.

Så igjen, du kan bli kastet ut på dagen uten at noen kan gjøre noe som helst der og da.

Og lykke til med å vise til en muntlig leiekontrakt når du står der foran en dør med nye låser.