View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av dadyd Vis innlegg
Jeg håper jo stort sett at de ikke gjør det da det er mye mer arbeid og styr for meg å gjøre vedtak om ikke oppfylte helsekrav. Dessverre er det nok relativt ofte at magefølelsen stemmer overens. Jeg har ingen interesse av å være narkotikapoliti, men pasientene oppsøker meg med oppdrag om å vurdere om de oppfyller helsekrav eller ikke, og det er det oppdraget jeg forsøker å oppfylle. Jeg skjønner at en slik praksis kan virke fordømmende. Kanskje urinprøve rus heller bør inngå som fast rutine?

I øvrig legepraksis så er det jo slik at man tar prøver etter mistanker man har om sykdommer/tilstander, så i sjømannsattesten gjør jeg også målrettede undersøkelser. Eksempelvis gjør jeg kondisjonstester og styrketester av de som framstår i dårlig form eller er overvektige. Dette er jo på noen måte også fordomsfullt.
Vis hele sitatet...
Må bare spørre;
Synes du det er værre at jeg som voksen mann, livet på stell og velfungerende samfunnsborger er mindre skikket til å utføre f.eks risikofylt arbeid/kjøring enn hvermannsen som inntar alkohol like ofte/oftere?

Tenker ikke å gjøre handlingen i påvirket tilstand, men mandagen etter man drikker seg drita eller fyrer en joint lørdags kveld, og reiser på jobb 08.00 mandag.

Er det slik objektivt sett værre å fyre en joint, syns du?