View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av dadyd Vis innlegg
Selv tar jeg vel mest slike prøver hvis det er psykiatri/rus i sykehistorien. Jeg skuer nok også hunden noe på hårene og ser an klesstil og væremåte. Tar vel kun rustest i kanskje 1/10 tilfeller, og da har jeg hatt klar mistanke/indikasjon. På egenerklæringen du fyller ut når du skal til undersøkelse, signerer du på at legen kan gjøre alle undersøkelser og innhente opplysninger fra andre instanser som er nødvendig for å kunne gjøre en god risikoanalyse og sikkerhetsberegning, så det er ikke noe regelverk for når man skal og ikke skal ta rustest. Det blir nok litt opp til hvilken liste legen legger seg på generelt og hvilket inntrykk han får, men med størst sannsynlighet, blir det kun analysert for blod, protein og sukker i urin. Dette er standardundersøkelse.
Vis hele sitatet...
Meget informativt. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare. Kult at vi har freakere som er leger også!

Jeg har bestemt meg nå, og jeg legger røyken på hylla og tar en clean sommer før jeg hiver meg ut på dette.

Jævlig flaut om jeg lander jobben, forså å miste muligheten fordi legen hadde en dårlig dag. Eller at jeg virker nervøs på undersøkelsen så han suger på fingern og peker oppover og plutselig kjenner at vinden blåser i retning av rustest det blir for dumt....