View Single Post
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Hadde det vært opp til meg hadde geopolitkk vært mye fredeligere. Dessverre er geopolitkk ofte ikke en fredelig greie. At NATO-medlemer har skjeletter i skapet er uansett ikke en grunn til at Russland skal få sympati for det de gjør nå. Jeg forstår godt hvorfor Russland gjør det de gjør, men de får ingen sympati fra meg.

Men nå var det ikke geopolitikk eller proxy-krigføring jeg snakket om her. Det er snakk om et land som direkte invaderer et annet land for å bestemme over det andre landets avgjørelser. En tilsvarende hendelse hadde vært om NATO hadde invadert Polen fordi Polen ville alliere seg med Russland, slik at NATO kunne tvinge Polen til å være uavhengige eller bli med i NATO. Det har ikke skjedd. NATO som allianse fungerer ikke slik, uavhengig av hva medlemslandene individuelt har tatt del i før. Hvor mange fæle ting individuelle NATO-medlemsland har gjort før blir en annen diskusjon, og å fordømme det Russland driver med nå er ikke det samme som å si at alt NATO-medlemmer gjør er greit.

Også ganske ironisk at du sier det er bedre å være brutal og direkte slik som Putin, enn å selge krig som frigjøring. Putin driver jo ikke med krig engang, han driver vel med en militær spesialoperasjon for å frigjøre Ukraina fra nynazister?
Vis hele sitatet...
Mer ord som blir pakket i munnen min.. Jeg sier ikke at det er greit at de gjør det, men det skjer jo likevel... Herregud.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva med land som ynskjer å verte NATO-medlemmer for å oppnå den beskyttelsen då? Skal NATO nekte dei medlemsskap for å unngå konfrontasjon?
Vis hele sitatet...
Det ville være det beste ja. Galt moralsk, men logisk for å iverata fred.
Sist endret av Vilblistein; 30. mars 2022 kl. 18:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.