View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er stortsett ikkje det resten av verda forstår med sensur. Ingen har publiseringsplikt.
Vis hele sitatet...
Du kan gjerne opplyse meg om din definisjon av sensur, men nå vet du altså hva jeg mener med sensur - nå som du vet det, var det noe du var uenig i?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kjør på! Det er ingen som forsøker å nekte han å publisere det han måtte ønske. Folk reagerer på at spotify gir han eit mikrofonstativ og penger for å publisere det han publiserer.
Vis hele sitatet...
Så de potensielle konsekvensene av å fjerne Spotify som platform har ingen betydning for deg? Det som er mulig med disse platformene er at man kan legge press på de, og dette presset har gjort at Joe Rogan har begynt å ta grep om det han har gjort feil. Men dersom man ikke kan gi seg på et punkt, at man fortsetter å presse helt til personen har fått munnkurv, så kommer resultatet av dette til å være at man ender opp med en platform som blir urørlig for press. Da kan dere bare fortsette å hyle, men vi beveger oss da neppe i den retningen dere ønsker.

Jeg synes det er fint at man kan legge press på mennesker med så stor påvirkningskraft, men dette har gått helt over stokk og stein. Når man har som mål å presse en person utenfor stupet av en klippe, så har man gått for langt, og motstand på veien uungåelig.

Venstre:
Joe Rogan er ondsinnet, og har som mål om å påvirke verden negativt!

Høyre:
Joe Rogan er perfekt, han har ingen grunn til å beklage for noe!

Midten:
Joe Rogan er et vanlige menneske, han gjør feil. Men, siden han har en så stor platform, så medfører dette et ansvar - vi må stille høyere krav til han enn mannen i gata. Han må prøve å forbedre seg, kritikken har blitt mottatt, han har beklaget - la oss se hva som skjer.


Sitat av MeTheWall Vis innlegg
@steppry
Du burde lese deg opp på hva ytringsfrihet og sensur er.
Ytringsfrihet er ikke det samme som at alle må høre på det noen ytrer, på lik linje med at man ikke har rett på å ytre seg i alle tenkelige medier eller på alt som er av plattformer, det er at man skal kunne ytre ideer og meninger uten å bli straffeforfulgt.
Sensur er ikke at enkelt platformer eller medier ikke ønsker å formidle noens ytringer, men at myndigheten går inn og fjerner deler eller hele innhold av tekster de ikke ønsker at skal se dagens lys, les litt om det som foregår i f.eks.
Kina, der foregår det sensur.
Vis hele sitatet...
Jeg har tolket sensur og ytringsfrihet slik jeg leser det nedenfor. Dersom dette er feil, hvilke ord skal jeg erstatte de med?

"Sensur er undertrykkelse av tale eller annen offentlig kommunikasjon som kan anses som upassende, skadelig, følsom eller ubeleilig som bestemt av en regjering, mediene eller andre kontrollorgan."

"Ytringsfrihet er den friheten alle mennesker har til å gi uttrykk for det de mener og har lyst til å si noe om. Den er ikke ubegrenset, men den beskytter også ytringer som kan såre og opprøre oss."


Sitat av Synderen Vis innlegg
Hvor bør grensen være da? Hvor skal platformer som Spotify sette grensen, skal det være en grense, og hva skal de gjøre i situasjoner der platformer brukes til å spre desinformasjon (farlig og med overlegg)?
Vis hele sitatet...
Nettopp. Hvem har svaret på det? Og det er nettopp fordi jeg selv ikke vet hvor en eventuell grense skulle ha gått, at jeg ikke er villig til å ta det drastiske steget av å aktivt prøve å sette munnkurv på noen. Dette spørsmålet er det opp til de som ønsker å sensurere han å svare på. Min mening er at vi skal sette pris på at han er villig til å ta til seg kritikk, at han har beklaget og tatt grep om ting han skal forbedre seg på. Hva mer kan vi forvente av noen?

Sitat av Synderen Vis innlegg
Er godt mulig Joe Rogan personen er snill å grei, men Joe Rogan Podcast er en bedrift ikke en person. Den har ansvar for ansatte, og som de fleste andre bedrifter så er det å tjene penger hovedfokus. Ja her smelter det sikkert litt sammen siden bedriften og personen er en og samme tingen, men å tro at den mengden penger som er involvert ikke påvirker innhold er faktisk naivt.
Vis hele sitatet...
Vel, nå er det jo faktisk mulig å se hele utviklingen av hans karakter, alle podcastene ligger lett tilgjengelig på Spotify. Jeg har fått med meg episoder jevnt og trutt helt ifra starten, og jeg har ingen indikasjoner på at han blitt ødelagt av penger. Hvor godt kjent er du egentlig med han? Siden du er så villig til å anta det verste om han?


Sitat av Fulmen Vis innlegg
Det eneste "vi" egentlig ber om er vel at dere er like skeptisk til JR som dere er til MSM...
Vis hele sitatet...
Det er komplett urimelig, Joe Rogan er èn person, MSM er politiske partier. Det blir som å sammenligne fysikk og kvantefysikk, det er to komplett forskjellige dyr - den ene med en viss form for forutsigbarhet, den andre ubegripelig.