View Single Post
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Men det kan vaksinerte også.
https://www.nbcnews.com/science/scie...reads-rcna1526

Selv om det er uvaksinerte, i følge artikkelen som sprer det mest, så kan vaksinerte med delta varianten ha like høy smitte som en uvaksinert. Det er jo ikke, som jeg også har skrevet her før, mangel på vaksinerte som har blitt smittet. Er ikke det da en falsk trygghet å tro du kan være rundt vaksinerte og ikke risikere å få noe? Man burde vel være like forsiktig rundt begge to.
Vis hele sitatet...
Ja, men nei. "Asymptomatic cases are also possible among those who are fully vaccinated, meaning there’s a small chance they can spread the virus to others."

Ja fordi selv de vaksinerte kan spre viruset, men ikke på langt nær i samme størrelse som de som ikke er vaksinert.

Og nei fordi sjansen for at en vaksinert smitter andre er lav. Dessuten burde det være noe etikk inne i bildet. Jeg sier ikke at de vaksinerte skal hoste og tafse på alle gamlingene når de besøker oldermor på gamlehjemmet, men at de uvaksinerte, ikke burde være der i det hele tatt.

For meg er det helt innafor å ikke ville ta vaksinen, men da syns jeg de burde gjøre en større innsats for å ikke la sitt valg gå utover andre.

De som ikke kan ta vaksinen eller som enda venter, bør være mer forsiktige, rett å slett fordi det kan ikke forventes at andre skal vite hvem som er utsatt eller ikke, det får bli deres jobb å holde seg unna og ikke min jobb å spørre alle jeg møter på min vei om de er utsatt.