View Single Post
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Men det kan vaksinerte også.
https://www.nbcnews.com/science/scie...reads-rcna1526

Selv om det er uvaksinerte, i følge artikkelen som sprer det mest, så kan vaksinerte med delta varianten ha like høy smitte som en uvaksinert. Det er jo ikke, som jeg også har skrevet her før, mangel på vaksinerte som har blitt smittet. Er ikke det da en falsk trygghet å tro du kan være rundt vaksinerte og ikke risikere å få noe? Man burde vel være like forsiktig rundt begge to.
Vis hele sitatet...
Der var du igjen, ja. Nei, det er ingen grunn til å være like forsiktig rundt begge to. Det er grunn til å være klar over at vaksinerte i sjeldne tilfeller kan smitte på lik linje med en uvaksinert, som linken din sier. Det utgjør altså en mye lavere risiko, om enn ikke null. Det er grunn til å være forsiktig rundt sårbare individer, men ikke til å være like restriktiv som en uvaksinert. Restriksjoner har også sin pris, og kost/nytte-balansen for en vaksinert ligger på et helt annet sted enn for en uvaksinert, uansett hvor mye du liker å vri på kildene du siterer.

Jeg har sagt det før, det har ikke gått inn, men jeg kan alltids gjenta det: En vaksine trenger ikke virke 100% for å slå ned et virus. Den må bare bremse det mer enn det klarer å spre seg, så det brenner ut. For å sitere kilden din:

Ramping up vaccinations in states that are lagging behind will be key to turning a corner in the pandemic, Cherabuddi said."This is definitely a critical point where we have to improve our vaccination rates," he said. "The vaccines are the only thing that will truly get these numbers down."
Vis hele sitatet...
Sist endret av *pi; 29. juli 2021 kl. 01:35.