View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av yomomma Vis innlegg
1. Det er faktisk ikke veldig mange i Norge som har blitt smitta på 1 år og 3 mnd (128 000 smittede til sammen av 5 398 804 i hele Norge).
Vis hele sitatet...
På grunn av tiltak mot det, som heimekontor, skjenkeforbod, innskrenka aktivitetsnivå også viare.

Vil du heller ha det i lang tid enn vaksine? Eg vil ikkje.
Sitat av yomomma Vis innlegg
2. Smitten har vært relativt godt kontrollert i Norge siden det starta kontra andre land ved strenge regler og god avstand med munnbind.
Vis hele sitatet...
Sjå over.
Sitat av yomomma Vis innlegg
3. De ulike vaksinene har ikke blitt testet på forhånd like godt som de vanlige vaksinene som finnes fra før, jeg syns det er litt synd at det er forskjellige valg muligheter av vaksiner hva man kan ta, uten å vite med sikkerhet hva slags langtidseffekter noen eventuelt kan få, og allerede sett eksempler på dødsfall som blodpropp hos unge mennesker av korttids bivirkningene. Noe som jeg tenker gjør meg skeptisk.
Vis hele sitatet...
Dette er meir eller mindre feil. Vaksinene har gjennomgått samme testing som alle andre vaksiner, men vi har ikkje endå langtidsdata på dei. Det er ikkje himla viktig; dei fleste bivirkninger av vaksiner viser seg relativt kjapt. Vi har gitt eit par hundre millioner doser av mRNA-vaksinene, og så langt er det potensiell hjerteposebetennelse hos unge menn som potensiell bivirkning, og den er sjelden og ikkje varig eller livstrugande.
Sitat av yomomma Vis innlegg
4. Du blir ikke immun når du tar vaksinene, men blir heller ikke like syk. Greit nok, hadde du blitt immun, hadde jeg kanskje revurdert valget. Og du må altså ta samme vaksine på nytt etter rundt 6 mnd.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje unikt for denne vaksina. Svært få vaksiner gir 100% beskyttelse, og så langt viser kliniske data at mRNA-vaksinene beskytter svært godt (95% eller så) mot å bli sjuk. Du treng heller ikkje ny dose om eit halvår, med mindre viruset muterer nok til å styre klar dagens vaksiner.
Sitat av yomomma Vis innlegg
5. Siste jeg vil legge til er at folk kritiserer meg og gir meg litt av skylda når jeg ikke er en nikkedukke som har en annen mening av disse argumentene, og får kommentarer om jeg er på samme side som Charter Svein og vil sikkert brenne munnbind i gatene. Så er det typisk at jeg blir kalt konspirasjonsteoriker, bare fordi jeg ikke vil ta vaksine.
Vis hele sitatet...
Du får kritikk fordi argumenta du bruker ikkje er reelle, og baserer seg på misforståelser. Å på forhånd ta i bruk offermentalitet er litt... feigt.

Sitat av yomomma Vis innlegg
Et faktisk godt argument mot vaksinen er de eldre som i første omgang fikk Astrazeneca vaksinen, mange døde som følge av denne da eldre naturligvis har dårligere immunforsvar, med mindre det foreligger en sykdom hos de yngre, som har dødd av blodpropp. Jeg sier ikke mange, for jeg har ikke eksakt tall på dette.
Vis hele sitatet...
Kjelde på påstanden? Så vidt eg fekk med meg var bivirkningene frå AZ stortsett eit problem for relativt unge personar, og ikkje for eldre av ymse årsaker. Har du kjelde på at mange eldre døydde som følgje av AZ-vaksina?
Sitat av yomomma Vis innlegg
Men der ser man et eksempel på at alle som dør rett etter en Covid 19 vaksine, så skriver de alltid ''Hadde sannsynligvis en underliggende sykdom''. Jeg klarer ikke tro at det er alle sammen altså, det blir for svart hvitt.
Rart at de fikk vaksinen i første omgang da, hvis de hadde en underliggende sykdom?
Vis hele sitatet...
Kor mange er det som har døydd rett etter vaksina som burde levd lenger?

Det er heilt sikkert ein del på 90 som ikkje burde fått vaksina, fordi dei hadde uker eller dager igjen å leve, og i slike tilfeller er det fullt ut mogeleg at vaksina framskunda dødsfallet - men då er det snakk om folk som ville døydd i neste veke, men på grunn av påkjenninga vaksine er døyr i morgon.
Sitat av yomomma Vis innlegg
Tydeligvis skal det være en menneskerett å drikke, og jeg er ikke med på den kulturen, for min del kunne vi legalisert cannabis for lengst så hadde vi kanskje sluppet så mye smitte med alkohol i bildet, men det er en annen diskusjon.

Jeg ønsker ikke å fremstå spesiell i det hele tatt, jeg prøver bare og få deg til å forstå at ikke alle drikker alkohol, selv om det er lovlig.
Du argumenterer mot feil person, for jeg er i en rusfri hverdag der jeg ser elendigheten, hvertfall alkohol.
Vis hele sitatet...
Viruset sjekker ikkje om du drikk alkohol, og nye varianter ser ut til å vere meir smittsomme.

Kort sagt antyder arumentasjonen din at du får informasjon frå svært tvilsomme sider langt inne i antivaxx-miljøet, og at du i realiteten ikkje veit kva du snakker om.
Sist endret av vidarlo; 18. juni 2021 kl. 09:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.