View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Et godt argument MOT vaksinen? Nei si det du. Sålangt har jeg ikke hørt ett eneste ett. Og ikke klarer jeg komme på noen heller.

Om du fortsetter med både munnbind og avstand så reduserer du jo risikoen for å bli smittet. Men hvor lenge vil du klare det? Du har klart halvannet år snart. Men hva skjer i oktober om du drar på fest? "Resten av landet" er vaksinert, folk har kastet maskene, det drikkes alkohol, stemningen er god, det danses tett og det klemmes og klines.

Etter festen viser det seg kanskje at du ikke var den eneste på den festen som ikke var vaksinert. Og at det sannsynligvis var en av dere uvaksinerte som bragte smitten med på festen og nå er du også smittet. Og hva med ONS, sjekking, klining, og knulling? Er ikke det gode grunner til å ta vaksinen? Nærkontakt rett og slett?

Vaksinen skal la deg leve med lavere skuldre og lavere beredskapstilstand i årene fremover. Uten vaksinen må du jo selv være ansvarlig og ta ansvar for smitterisiko. Hele veien helt tiden. Maske. Avstand. Sølibat eller sex mot fersk test og karanteløfte?

Men som sagt. Vaksinen er ikke lovpålagt. Du bestemmer selv. Bare ikke gå den veien fordi du ønsker å fremstå som spesiell eller for å markere avstand til A4 eller det etablerte. Det er det ikke verdt.
Vis hele sitatet...


Et faktisk godt argument mot vaksinen er de eldre som i første omgang fikk Astrazeneca vaksinen, mange døde som følge av denne da eldre naturligvis har dårligere immunforsvar, med mindre det foreligger en sykdom hos de yngre, som har dødd av blodpropp. Jeg sier ikke mange, for jeg har ikke eksakt tall på dette.

Men der ser man et eksempel på at alle som dør rett etter en Covid 19 vaksine, så skriver de alltid ''Hadde sannsynligvis en underliggende sykdom''. Jeg klarer ikke tro at det er alle sammen altså, det blir for svart hvitt.
Rart at de fikk vaksinen i første omgang da, hvis de hadde en underliggende sykdom?

Det med festing, nå er jeg rusfri, og jeg har søkt på skole, så det med festing er for min del helt uaktuelt, men jeg kan forstå at de fleste fester jo en gang i blant. Vi er jo trossalt en alkohol(u)kultur.

Bryr man seg og ikke vil ta vaksinen, så går man ikke ut å fester slik som folk har gjort hver helg nå i Oslo og Bergen. Dette er russ og studenter som drikker alkohol og selvsagt mister dømmekraften. Så er det voksne som går på bar og sitter tett, alt er glemt.

Det mest idiotiske med dette er at ingen aviser skriver om alkohol rusen sin konsekvens bokstavelig, De skriver kun om naboen som får besøk av folk som pisser i hagen deres, forsøpling og at kommunen rydder opp hver helg etter festene.

Tydeligvis skal det være en menneskerett å drikke, og jeg er ikke med på den kulturen, for min del kunne vi legalisert cannabis for lengst så hadde vi kanskje sluppet så mye smitte med alkohol i bildet, men det er en annen diskusjon.

Jeg ønsker ikke å fremstå spesiell i det hele tatt, jeg prøver bare og få deg til å forstå at ikke alle drikker alkohol, selv om det er lovlig.
Du argumenterer mot feil person, for jeg er i en rusfri hverdag der jeg ser elendigheten, hvertfall alkohol.