View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av stepry Vis innlegg
Du sammenlikner frykt for å kjøre over bruer mot noe som er uendelig mye mer komplisert, det er et ufattelig dårlig eksempel dersom du prøver å poengtere at min skepsis er irrasjonell.
Vis hele sitatet...
Er det? Kva om stålverket som produserte stålet i bærekablane juksa litt? Kva om ingeniøren som beregna stivheta i brukassen trykte feil? Du stoler på at samfunnet har mekanismer som sørger for at komplekse system er trygge.
Sitat av stepry Vis innlegg
Det er utrolig lett å ta et standspunkt på at man alltid skal stole på vitenskapen, fordi det er den beste regelen å følge dersom man blindt skal følge noe.
Vis hele sitatet...
Nei, det er misforstått.

Sjukdomen har kjente, alvorlege, konsekvensar. Vaksina har ikkje kjente bivirkninger som stiller i nærheten av samme liga. Det er titalls tusen som har fått den, og ingen har døydd av noko som har samanheng med vaksina.
Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg var også en person som anså folk som dumme/naive/ureflekterte med en gang jeg fikk en følelse av at de utviste skepsis til noe jeg trodde på. Med årene så har jeg imidlertid innsett at de aller fleste av oss egentlig ikke har tid til å gjøre så mange personlige refleksjoner over hvor vi plasserer tilliten, fordi det er krevende, og at det i de aller fleste tilfeller er riktig å stole på myndigheter og leger.
Vis hele sitatet...
Her antyder du at andre er ureflekterte fordi dei er ueinige med deg. Det har du neppe grunnlag for.