View Single Post
BRAND ∞ STRONG
Sitat av knert1 Vis innlegg
Jeg snakker om de som har bestemt at sykehus skal legges ned over alt og at folk ikke skal få post lenger. Om det er byråkrater eller politikere utgjør vel ingen forskjell?

Er det primitivt å ikke bo i by? Jeg flytta litt avsides til for å jobbe, vil det si at jeg er primitiv, selvberga og ikke fortjener post? Kan folk virkelig mene og tro at ALT skal dreie seg om de grytene fulle av snut og faens buff? Det skjer mye annet viktig rundt om i landet som er positivt for økonomien og folka som bidrar til det har ikke gjort noe for å fortjene reiseveien på ørten tusen timer til nærmeste sykehus, altså å dø på vei til sykehus etter å ha fått 10 inkassobrev på samme dag. Ja jeg veit jeg setter det på spissen men syntes det er så rart... Har aldri skjønt hvorfor et land som er utviklet på tross av at folk har bodd spredt plutselig skal beslutte å fjerne skoletilbud og helsehjelp til de som trenger det mest slik at penger kan spares. Er jo mye enklere for de som bestemmer at elever må ta båt og buss så langt at foreldrene heller tvinges til å flytte.
Vis hele sitatet...
Husk at det ikke er mine personlige meninger dette her da.
For min del kan folk bo der de vil.

Selv om jeg kan forstå hvilke tanker og mekanismer som ligger bak når tjenester, servicetilbud og jobber
i distriktene er få eller sinnsykt dyre i drift per person, så betyr ikke det at jeg syns det burde være sånn.

Det sagt så forstår jeg heller ikke hvordan det skulle vært annerledes, med mindre MANGE velger å bo på små plasser igjen.