View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Det finnes rævva arbeidsgivere overalt i alle bransjer. Som jeg skrev så er det i dag mer normalen med ekstra tjenester i butikk enn det motsatte. Jeg er vel gammel og naiv da som tenker at de fleste tar høyde for dette når de setter opp arbeidsskift.
Vis hele sitatet...
Tenker du på når sjefen setter opp skiftplanen?

Sitat av Dough Vis innlegg
Tror du ikke det har blitt noe bedre arbeidsforhold, generelt?
Vis hele sitatet...
Vi har fått mere automatikk ja, men ikke i bedre arbeidsforhold. Hvorfor er det en selvfølge? Jeg ser flere og flere vikarbyråer og tilfeller hvor bedrifter misbruker definisjonen på ordet vikar(man må altså vikariere for en annen person, noe mange vikarer ikke gjør), midlertidige ansettelser, 2.5% stillinger, ungdommer som jobber gratis/for livsopphold i lange tider, kun positive tilbakemeldinger men ingen fast jobb, for dette var lønnsomt for arbeidsgiver. Tror du butikken ansetter folk midlertidig, eller på 20% for å leve etter mantraet:
Sitat av Dough Vis innlegg
Hvis du gjør det du rekker og kan etter beste evne arbeidstiden er du vel godt innafor og resten er arbeidsgiver sitt problem.
Vis hele sitatet...
Eller er det mere sannsynlig at du vil jobbe tirsdag-lørdag kl11. Ofte 2 stk overarbeidet som faen, mens folk kommer drita for å stjele øl? Attpåtil kan du heller ikke protestere på NOE, eller si nei til å møte opp innen en halvtime mere enn 1 hel gang i løpet av 1 år om du vil slippe SMS fra butikksjefen om hvor dårlig det er av deg å ikke stille på jobb innen kort varsel på en dag du ikke var satt opp til jobbing. Konsekvensene av dette blir at behovet for deg plutselig vil synke dramatisk, enten ved at vikariatet avsluttes eller at du får direkte beskjed om at du fra nå av kun får lov til å jobbe 20%. Det er ikke akkurat tøffe, ekstraordinære, hyperintelligente skapninger som velger å ta det over SMS. Kan jo si distriktssjefen blei riktig imponert over tinsoldaten sin.

Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg jobbet i butikk i min ungdom og utifra det jeg observerer av arbeidsforhold i butikkene i dag så har ungdommen det bra luksus der de subber rundt i tåka.
Vis hele sitatet...
I stede for å påstå at butikkjobb er noen form for tåkedans kunne du gjerne utdypet hva du faktisk mener med at ungdommen subber rundt i tåka, og hvordan dette er et tegn på at de har "bra luksus".