View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Som du selv sier så skal man ikke invadere folk sin frie vilje for en såpass livstransformerende opplevelse. Og det er vesentlig å merke seg at selvom tripping har vært positivt og livsforandrende for deg så er det ikke gitt at det blir det for henne. Enhver som turer skal være klar selv både åndelig og emosjonelt og jeg syns det er dårlig etikk å prøve å prakke sin personlige overbevisning over på andre om at å ture er så bra.
Fra man får sådd frøet om at psykedelika i - noen- tilfeller (blir helt feil å gå rundt å tro at det gjelder alle eller de fleste tilfeller) har hjulpet enkelte med depresjonsproblematikk, så må hun få velge selv om hun vil vanne dette frøet og la tanken og idéen vokse i henne over tid helt uten ytterligere påvirkning/press/glorifisering/overbevisning fra deg.

Jeg mikrodoserte Lsd når jeg var deprimert og det ga meg gnist for noen måneder etter trippen, men det tok minst 4 år fra jeg begynte å lese om det til jeg faktisk gjorde det. I alle sjamanseremoniene jeg har vært på i senere tid har de alltid vært veldig nøye på at man skal føle skikkelig på om man faktisk er klar til å prøve og at det er viktig å ikke ta et forhastet valg. Tripping kan være jævlig heavy for psyken og det emosjonelle og spirituelle og det er ikke alle som får noe positivt ut av det. I værste fall kan hun få depersonalisering og bli gående rundt som en robot i årevis fordi alle de forsterkede følelsene og forståelsene man i noen tilfeller får av å trippe kan være for overveldende, eller ikke passe inn med hennes virkelighet eller bilde på eksistensen. En venninne av meg følte at livet var enda mere meningsløst etter hun trippa, fordi "om alle var én og eksistensen uendelig" hva var poenget med livet her og nå da.. Hun gikk fra mildt deprimert til bunnen og ble så deppa og fikk så eksistensiell konflikt inni seg av trippen som hun ikke klarte å legge fra seg at hun begynte med amf og lever som narkis i dag.
Dette var også en som var helt streit før dette. Kjenner også til par som har fått problemer i etterkant av å trippe sammen, både innsett at de ikke passer sammen fordi de ikke har samme "livsvei" og et par hvor det ble røpt ting om fortiden, overgrep, som partneren ikke klarte å legge fra seg og dynamikken ble helt anderledes når den ene går rundt å syns synd på den andre og den andre går rundt å føler seg skitten ved at den andre vet om fortiden.

Selvom psykedelika kan hjelpe for noen på psykiske problemer så er det ikke en one for all kur og det finnes mange andre og sikrere måter å jobbe med depresjon på enn å ture bare fordi man har en turefrelst rundt seg som tror det kan hjelpe.