View Single Post
Pipestilk
Trådstarter
647
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Psykedeliske midler er gjerne siste utvei for å behandle terapi resistent depresjon. Er du oppriktig interresert i å forbedre sinnstilstanden hennes eller savner du bare å ha noen å trippe med?
Vis hele sitatet...
Tripping generelt har jeg egentlig hatt mest utbytte av å gjøre alene, så det er hovedsakelig ikke selskapet under selve opplevesen jeg er ute etter. Men jeg skulle ønske hun hadde fått litt mer dybde og perspektiver som kunne hjulpet til og sett livsituasjonen hennes annerledes. Hun lider ikke av alvorlig depresjon, det er mange andre faktorer som gjør at hun ville hatt bra av og åpne seg som menneske.

Samtidig så er det hos meg og helt sikkert en underliggende egosime om å ikke være ensom om noe så fantastisk. Jeg selv vil vel definere meg som en "religiøs/spirituell" med sans for kunst og abstrakt tenkning. Dama er en logisk ateist som kun forholder seg til det vitenskapen har to streker under svaret til. Når hun nå i tilegg refererte til en veninde som hadde en svært god opplevelse på sopp, så er tolker jeg det som om at hun er åpen og nyskjerrig. Jeg kunne alldrig i min villeste fantasi funnet på og presse på for at hun skulle spise sopp, men jeg gir jo små hint. Jeg selv ble jo nærmes utsatt for et såkalt gruppepress første gang. Det gruppepresset var jeg jo glad for at jeg lot meg overtale til. Men jeg har som nevnt samtidig stor respekt for mennesker sin egen personlige livsprosess som jeg ikke vil blande meg for mye inn i.
Sist endret av pipestilk; 18. desember 2020 kl. 11:32.