View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Særdeles stor forskjell på å bli nektet medisin pga tidligere rushistorikk kontra det å aktivt ruse seg på det medisinen din er et analog av, slik at man overdoserer.

Å sette seg slik i offerrollen når man ikke gidder å ta råd fra Lege er usmakelig. Og bare forsterker inntrykket av at man bare er ut etter eufori og ikke å bli frisk.
Vis hele sitatet...


Det kan hende vi prater litt over hodene på hverandre. Jeg skal prøve å være veldig tydelig.

Jeg får ikke min aduvanz av legen.

merk deg mine uthevede deler av åpningsinnlegget til trådstarter.


Nekter å skrive ut noe pga det er livsfarlig kombinert med f.eks amf sier hun hahahaha, men er jo ikke dum nok til å faktisk hive i meg amf på en medisin som jeg vet kan være farlig blandet med amf
Vis hele sitatet...
så sier hun du har adhd og lav impulskontroll har ikke jeg krav på adhd medisin?
Vis hele sitatet...
Da tolker jeg det som om legen indirekte sier at de ikke vil behandle trådstarters primærdiagnose


(jeg spekulerer selv fritt i at trådstarter har hatt problemer med adhd symptomer tidligere i livet FØR bruk / misbruk av amfetamin. Jeg baserer mine spekulasjoner på at for mange leder symptomer på adhd i tidlig alder til grenseoverskridende atferd som ungdom / voksen, som foreksempel bruk av narkotika. Dette tror jeg det er bred enighet om blant folk som er interessert i feltet. Fagutdannet eller ei)


Medisinsk fordi medisineringen KANSKJE kan gi ha uheldig utfall til / gi symptomer på sekundærdiagnose som da eventuelt ville blitt something something rus i journalen.


Men som TS påpeker, og jeg uthever
Har også vert rusfri 1-2mnd
Vis hele sitatet...


I mitt eget første innlegg kom jeg med den kjente anekdoten om narkoman i ulykke som ikke får medisiner.


Uthever
En kan jo også i forbifarten påpeke at mange har hørt historier om mennesker med rushistorikk i journalen som er i bilulykke som ikke får smertestillende medisiner, fordi de har et tidligere eller aktivt forhold til rus.
Vis hele sitatet...

Jeg mener jo at dette er noe sosialdemokratiet skal fange opp. Nyansene. Det er jo nettopp det vi (noen av oss) er så stolte av. At alle skal få hjelp / behandling / ny sjanse, uavhengig av sitt utgangspunkt og historikk. Det er ikke alle pasienter som blir gitt like mye tillitt, og det gir ihvertfall meg en jævlig vond ettersmak i kjeften.


Offerrollen er veldig tung å bære, selv om det paradoksalt nok for "offeret" virker som enkleste utvei. Synes ikke det er noe man skal ta lett på, eller kaste om seg i diskusjoner. Jeg ser ikke noe tydelige offermentalitet i min tolkning av innleggene.


Offtopic: Når TS skriver
gikk på strategi
Vis hele sitatet...
så tror jeg hen mente at hen fikk medisinsk behandling med Strattera, noe vedkommende ikke fant adekvat.

Ontopic: https://lovdata.no/lov/1999-07-02-63/§3-1