View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
FrkRabagast: Det her var et mye mer utfyllende innlegg ja. Jeg merket at ditt første ble skrevet i frustrasjon, og følte for å komme med et motsvar, for det du kom med var usaklig, og bare sett fra en side av en uhyre kompleks sak.

Ja, jeg svarte ut i fra teksten du skrev, for jeg hadde ikke mye annet å gå på, og å påstå at jeg antar det ene og andre blir søkt for du skrev det jo svart på hvitt: Leger var noe idioter for du ikke fikk pillene du mener du har rett på, men nå ror du jo tilbake på alle disse uttalelsene jeg kommenterte.

Nei, det er INGENTING som er en selvfølge, du kan aldri anta at noen som debatterer deg kan lese tankene dine, og kommunikasjon er en veldig viktig ting i en saklig debatt. Det jeg prøvde å si angående kontrakten din er at den på fungerer ikke på prinsipp, det bryter menneskerettigheter som er fundamentale i vårt samfunn. Uansett hvordan du vrir og vender på det så vil ikke myndigheter kunne ansvarsfraskrive seg på denne måten uten å ta fra de statsborgerskapet og deportere de, så lenge de er Norske statsborgere så har myndighetene visse ansvar.

Du forenkler en uhyre kompleks problemstilling, hvis det virkelig er så enkelt å se hvem som trenger og ikke trenger avhengighetsdannende medikamenter er jeg temmelig sikker på at den praksisen hadde blitt utprøvd: Du maler et bilde om at løsningen er klinkende klar og de som tar slike avgjørelser enten er inkompetente idioter eller opprettholder et dårlig tilbud med vilje, og det er usaklig.
Du maler et rosenrødt bilde av en løsning du mener er best, uten å besitte erfaringen fra den andre siden av saken.

Det er jo essensen problemet: Angstdemping er noe som skal brukes midlertidig for å få pasienten i stand til å kunne ta tak og forbedre seg, det er samme, mens folk ser ut til å tro at man skal konstant være medisinert: Da går det bare nedover, man vil utvikle toleranse og plasserer seg lengre og lengre unna evnen til å kunne forbedre seg selv.
F.eks de uortodokse behandlingene med psykedeliske stoffer "fikser" ikke angst og lidelse, de kan gi deg et hælvette av en introspektiv opplevelse som kan være skikkelig vond. Man kan se på problemene sine fra en annen vinkel, og komme ut av sin egen boble og så ta fatt på det harde og langvarige arbeidet med å forbedre situasjonen sin.

Om du skal flytte målet på denne måten så har jeg egentlig ikke mer å bidra med, for du tar jo tilbake de påstandene jeg reagerte på.
Vis hele sitatet...
Ja, det var jo liksom ikke et superseriøst forslag fra min side hvor jeg skal helt og holdent sørge for å trå i kraft det jeg liksom tror er mitt livs store gjennombrudd av et forslag, og dermed gå hele min vei for å bli toppolitiker OG lege attpåtil. Nei, så derfor var jeg ikke så utfyllende rundt det for alt jeg har gjort er å leke med en uskyldig idé og nevnte den sånn i farta her i denne tråden. Men noen måtte så klart komme å pirke og kverulere og da må jeg mate de med den ytterligere informasjonen de så sårt trenger inn i toppskrotten for at du skulle klare å bearbeide det som har blitt sagt.

Og det var da voldsomt så påståelig og fordømmende du var da. Først sier du jeg har skrevet første innlegg i frustrasjon uten noe bevis for det. Og så legger du til og sier jeg er misfornøyd med leger fordi JEG ikke har fått medisinen jeg har ønsket, uten at jeg har sagt noe om det? Hvor har du disse useriøse påstandende fra? Du sier du ikke er en tankeleser, men ut i fra det du sier her så kan det ihvertfall virke som at du trur du er det?

Herregud da mann, skjerpings nå. Det er bare en uskyldig liten idé som sagt ble nevnt i farta, og du fortsetter bastant å kverulere som om jeg er superseriøs og skal debutere som toppolitiker snart og da prøver du så hardt å argumentere meg i mot, bare fordi du vil og kan og tror det hjelper for noe. Sorry mac, sluttet å bry meg om det du fortsetter å si om saken etter du viste deg på den useriøse fronten. Såå, gidder ikke å bruke mer tid på å motargumentere kverulanter på nett. Saklig debattering derimot, det hadde vært mer av interesse. Slutt å ta alt så seriøst når det ikke angår deg en gang. Pust og ro deg ned nå. Peace out