View Single Post
Jeg har satt opp fluepapir. Det funker forøvrig ikke, men av og til kan en flue sette seg fast i det. Problemet med dette fluepapiret, og alt annet av fluepapir er at det ikke inneholder gift, bare lim (noen har også duft og/eller optiske illusjoner).

Problemet er når fluen setter seg fast, så kjemper den en dødskamp i all evighet. Jeg blir noen ganger så fortvilt at jeg trøsker et papir oppå den, for å gjøre kort prosess.

Dersom fluepapiret hadde vært giftig i tillegg, vel, da hadde flua krepert i løpet av sekunder. Dette moderne, miljøvennlige fluepapiret er rene dyreplageriet, etter mitt syn.

Jeg har trålet nettet etter giftig fluepapir, men det finnes kun såvidt i Amerika. Etter hva jeg har forstått, var gift standard i gamle dager.

Jeg har forresten et fluepapir på rull med vitenskapelig fremforsket optisk illusjon fra Felleskjøpet. Det er så ineffektivt at fluene rett og slett skyr det. Jeg har ikke mistet troen på at fluepapir kan være effektivt, men optiske illusjoner har jeg ingen tro på lenger. Duft kan sikkert ha noe for seg, muligens. Jeg vet at fluepapir skal være effektivt, for mine foreldre har fortalt om gamle dagers særdeles effektive fluespiraler. Antakelig med et lokkemiddel eller noe som ikke brukes i dag/er forbudt.

Men, frågan er jo, dersom det finnes et effektivt fluepapir, kan man leve med det faktum at det er et dyreplageri deluxe? Eller er det egentlig dyreplageri? Hva tenker folk om det?

Etter mitt syn er elektriske zappere med UV-lys og elektrosjokk en langt mer human avlivningsmetode. Dessverre er de fryktelig dyr, eller billig og funker ikke i det hele tatt.
Sist endret av Hervander; 9. august 2020 kl. 17:50.