View Single Post
For meg er angst et stort spekter av div ubehagelige opplevelser jeg forbinder med frykt. Jeg har opplevd panikk angst, da det kjennes ut som jeg skvetter, det bruser i kroppen. Alt jeg føler for er å komme meg ut av situasjonen. Dette har jeg ikke opplevd på mange å nå. Min løsning var benzo til det ikke var der mer.

Sosial fobi, slite delvis med det ennå. Men jeg mestret å stå i det nok til at jeg ikke påvirkes alt for negativt av det lengre. Distraksjon hjelper, jeg ser ofte bort fra mennesker når noe er ubehagelig, men har sterk fokus på de jeg snakkes mer alikevell. Bruker synet som distraksjon ved å se på noe annet.

Generalisert angstlidelse har jeg på meg. Henger meg opp i random frykt for alt mulig, alt fra normal frykt men mest i absudre forestillinger. Distraksjon er min mestringsstrategi her også. Få tankene over på noe annet.

Yoga, meditasjon, cannabis og psykedelika har hjulpet meg mye i å forstå meg selv. Hva som stresser meg, hvordan jeg reagerer og hvordan jeg kan gå meg selv ut av den opphengte tankeprossesen jeg setter meg fast i. Men hovedsakelig, finne et system med distraksjon som funker, er det som har hjulpet mest når ubehaget kommer.