View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg har ikke påstått at abstinenssymptomene er de samme, men begge legemidlene blir rettferdiggjort til å ha dokumentert effekt og faktisk får folk nærmest kastet benzoer etter seg av enkelte "snille leger", så poenget mitt var å beskrive hvor jævlig kynisk denne industrien er.
Vis hele sitatet...
Overforbruk av medikament vil ikkje sei at medikamenta ikkje fungerer. Feilbruk vil ikkje sei at dei ikkje fungerer.

Og når det gjeld kynisk er det vel relativt lite som slår alternativbransjen, som reint faktisk tar ting for penger som er meir eller mindre bevist at ikkje funker - t.d. homeopati og akupunktur...

Om du ønsker meir restriktiv bruk av medisiner trur eg du når lenger om du argumenterer for det, enn for å påstå at dei ikkje fungerer.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Det at alternativ medisin ikke har noe effekt, er også en påstand som kommer fra skruppelløse leger. Jeg bruker selv Encinachea og Sambucol hver gang jeg blir forkjølet og det stopper forkjølelsen i begynnelsesfasen.
Vis hele sitatet...
BS!

For det første er ikkje anekdoter verdt ein jævla drit. At du opplever at det funker er verdilaust. Det er ein grunn til at vi har forskning, og det er ein grunn til at vi har protokoller for korleis forskning skal gjerast. Du stiller deg så totalt på sida av evidensbasert medisin at alt du kjem med etter mi meining kan avvisast med at det er uvitenskapleg fjas.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg har derfor ikke vert forkjølet de siste 15 årene, og dersom du tror at det har noe med placebo å gjøre, da tviler jeg på et du er en særlig oppegående person.
Vis hele sitatet...
Du har nok vore forkjøla. Hugs at fortolkning av symptom er relevant, og at folk reagerer ulikt på forkjølelse.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Sist jeg fikk betente mandler, fikset jeg også det med alternativ behandling istedenfor å gå til legen for å få skadelig antibioitica. Ubehaget ble redusert med det samme og neste dag var jeg frisk som en fisk.
Vis hele sitatet...
Anekdotisk. Hugs og på regression to the mean.

Kort sagt har du vist tydleg at du ikkje vil lytte til forskning. Då er det heller ikkje poeng i å legge fram forskning for deg, for du ignorerer det som ikkje måtte passe med narrativet ditt.

Det er og rimeleg arrongant å anta at du, som lekperson, kan meir medisin enn ein som har komt langt i studiet (nether), og kan meir om ADHD og biologiske mekanismer enn folk som i samarbeid har brukt titusenvis av timer på å forske på det.