View Single Post
Leste ikke igjennom tråden her, men har noen tips som jeg vet funker for meg. Du må uansett oppleve angsten under selve prestasjonen, men når du først er i gang er det værste overstått, mener no jeg. Husker selv at jeg fikk ett panikkanfall midt under en prestasjon på skolen en gang og holdt på å springe ut døra, men så kom jeg på kor tåpelig det ville være og 'grounded' meg selv, etter det har ikke angsten under selve prestasjonen vært så ille lengere.
Tips som funker for meg:
1: Lag en historie i hodet ditt, må være litt avansert slik at du fokuserer på den mer enn det som skjer rundt deg. Du kan sikkert tenke på noe annet, bare det tar fokuset ditt ifra situasjonen du er i.(før prestasjonen)
2: Meditasjon(selv kan jeg meditere med øynene åpne). Tanken bak dette er den samme som råd nr.1, men du vil føle deg mer beroliget under selve prestasjonen også. Nevner at dette mer mye vanskeligere enn tips nr.1(før prestasjonen)
3. Utsett deg for situasjonener der du opplever prestasjonsangst ofte. Opplever lettelse på senere prestasjoner hvis jeg har gjort mange på rad over kort tid. Hjelper også i lengden, istedet for midlertidige behandlinger som medikasjon. Hvis du kombinerer begge har du vell alt i boks. (Forberedelse og under prestasjonen)
4. Fokuser på et fjes du ikke bryr deg om meningen til. Vet ikke hvorfor dette funker, men det funker.(under prestasjonen)