Tråd: Liberalisme
View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av xx_Narkoman_xx Vis innlegg
Ja, det er kanskje egoistisk.. men egoisme er jo ett naturlig instinkt. og jeg setter friheten min foran mesteparten, og nei jeg er ikke den mest sympatiske personen i Norge.
Vis hele sitatet...
Nei, det kan man trygt si. Heldigvis er det ikke alt for mange som tenker sånn her. "Ansvar for å bli frisk selv"? Jeg vet ikke hva som kan sies om den påstanden engang.

Sitat av xx_Narkoman_xx Vis innlegg
F.eks alle avgiftene vi betaler, alle de unødvendige lovene, at staten skal passe på oss som vi var småunger.. for å si det sånn alle har sin egen oppfatning av frihet, og vi lever kanskje i ett veldig bra land. men sånn som jeg ser det så er det langt i fra fritt. syntes det er mye mer fritt i Russland enn i Norge for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Som sagt; avgiftene og lovene har i all hovedsak et formål. Man kan diskutere rundt enkelte av dem, og noe må for all del kunne sies å være på trynet... men i det store og hele er vi godt beskyttet og gir bort veldig lite frihet - både i forhold til dette, og totalt sett.

Ved å påstå at Russland er fritt driter du deg bare ut. Vi lever i et land der vi kan uttale oss fritt om det aller meste uten represalier fra staten - prøver du å åpenlyst kritisere Putin i Russland tror jeg fort du får et annet inntrykk av friheten de har.