View Single Post
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xasma Vis innlegg
Jeg stusser over flere ting:

1. Hvilket teorem viser dette? Jeg får ikke ut en klar og bevist setning fra det du skriver.
2. Du snakker om point addiction, men hva er det egentlig? Googling ga meg ikke svar, og jeg må innrømme det ikke kommer klart fram i teksten din. Snakker du om at avhengighet er situasjonsbetont?
3. Problemet mitt i 2 kommer nok fra dette - teksten din er svært hakkete og oppdelt. Det er delsetninger og delforklaringer av ting jeg ikke trenger, og mangel på forklaring der jeg sårt kunne trengt det for å henge med. Eksempel følger:


I første setning bør du heller bruke "if and only if" eller "iff" om de du skriver til er kjent med slikt. Da vet alle som har tatt i logikk, eller tenker seg om mens de leser at du legger trykk på "if", bisetningen fremstår unødvendig og forstyrrende, for hva er et "operativt ord"..? Mulig min ignorans skinner her, men det gir meg ikke noe mer og er først og fremst forvirrende. I setning nummer to henger jeg bare ikke med, og legg spesielt merke til at du ved andre ordet har brukt to kommaer. Det er aldri et godt tegn at ant. komma == ant. ord. Dette er symptomatisk for teksten, og jeg mistenker at problemene med at jeg ikke følger deg blir borte dersom setningene henger bedre sammen.
Vis hele sitatet...
Først og fremst, takk for at du gidder. Kritikken din er akkurat det jeg trenger. For å å ta poengene dine i litt ut av rekkefølge.

2. Besvarer forsåvidt #1, poenget er å argumenter for å lage en ny definisjon som ikke enda finnes (eller trolig ikke finnes). At dette ikke går klart frem av teksten min er jo nettopp den type kritikk jeg må ta til meg.

3. Igjen, er det dette som må innøves for min del. Artikkelen jeg skriver skal forhåpentlig vis utgis av en seriøs utgiver. Det er mao. en vitenskapelig tekst jeg håper å utgi (Teksten har forøvrig ingenting med denne å gjøre).

Det jeg ville uttrykke med teksten var å på kortest mulig måte lage en ny definisjon. Dette innebærer selvsagt å gjøre seg godt forstått, noe - som du påpeker - jeg ikke klarer godt nok. Derfor øver jeg meg. Artikkelen jeg ønsker å utgi kan ikke overskride 20 sider, ink. bilder.

Jeg sendte teksten til en kamerat for gjennomlesning. Han påpekte stort sett de samme tingene som du gjør. Men dette med å beherske språket for å unngå f.eks opphakking er en utfordring for meg.

Så igjen takk.
Sist endret av murloc; 12. april 2017 kl. 20:28.