View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er nettopp det jeg prøver å forklare, hvor går grensen for hva som er greit og ikke? Sist jeg sjekket var både Nortura og Prior ustraffet, og det er ganske groteske ting som skjer inne i et slikt slakteri, - jeg har vært der og sett det med egne øye. Og dette er i Norge, hvordan tror du praksis er i andre land? La oss sette det på spissen, hadde noen klipt av vingene på en høne, og filmet mens den løp rundt og blødde ihjel, og TS hadde delt denne videoen, hadde han da fått 10 000 i bot?
Vis hele sitatet...
Grensen går der lovverket sier den går. Trådstarter gjorde noe som var ulovlig og straffes deretter.

Alt det andre får du anmelde om du mener det er ulovlig slik at det også kan straffes i henhold til lovverket vårt.

Det som foregår i utlandet må anmeldes og straffes i henhold til det landets lover.

Dette betyr dog ikke at trådstarter ikke skal straffes, slik det virker som om du tenker. Det blir feil å alltid måtte gå etter de verste lovbruddene. Da er det mye som går ustraffet siden lovhåndheverene alltid må gå etter de som har gjort noe værre. Du ser hvor dumt det blir?