View Single Post
hege007: Men at du måtte levere uttømmende vandelsattest betyr ikke nødvendigvis at alle forhold som står på den er relevante for ditt arbeide i dag. Eller at de hadde noen grunn til å gi deg fyken. Man skal ikke straffes resten av livt for alle utskeielser man gjør i ungdommen. Å si opp var veldig forhastet av deg, og det burde du ikke ha gjort - det gjorde alt så mye enklere for arbeidsgiver. Hadde de forsøkt å si deg opp hadde det etter mitt syn (jeg tar selvsagt utgangspunkt i at alt du har skrevet her er sant) vært en usaklig oppsigelse og du hadde hatt større muligheter. Men løpet er ikke kjørt enn! Ta kontakt med an advokat, nå. I dag. Dette med å gi deg valget mellom å si opp eller bli sagt opp er ofte å betrakte som 'utilbørlig press' på fagspråket og derfor mat for en advokat.

Basert på måten du formulerer deg på fpr jeg inntrykk av at du har litt dårlig selvtillitt og, i mangel av et bedre ord, forventer å bli overkjørt av systemet. Da blir det ogsså lettere å ta rotta på deg. Jeg tror ikke du bevisst skyter deg selv i foten, men jeg får inntrykk av at det er akkurat det du har gjort. Det er litt slik man ser i jobbintervjuer der gode søkere forteller at de gode karakteren bare skyldes flaks på eksamen, og at forrige arbeidsgivers gode attester nok må tas med en klype salt. Hva faen, liksom? Så. Skaff deg en advokat og få advokaten til å fortelle deg hva som er riktig og hva som er galt og hva du bør gjøre med dette. Ikke slå deg til ro med nederlaget ennå.

Jeg syness det er veldig rart at fagforeninga ikke ville hjelpe deg, men nok en gang mistenker jeg at du kanskje ikke fremmet din sak i din egen favør når du snakka med de. Det kan være bryet verdt å prøve igjen.
Sist endret av Myoxocephalus; 3. mars 2017 kl. 10:13.