View Single Post
Hei Nichotion! jeg ble bed om uttømmende vandal attest ja. på myndighetene har på lagt om du skal jobbe i helse vesnenet eldre eller barn må man levere inn uttømmende attest. jeg er medlem i fagforbundet, og har tatt kontakt med dem, og de sier at om man jobber ekstravakt skal man levere inn vandelsattest uttømmende ved fornyelse av kontrakt. den reglen gjelder kunn ekstra vakter, og ikke fastt ansatte. syns det er så urettferdig at de skal straffe meg for der jeg gjøre for 13-14 år tilbake. fagforbundet villle ikke hjelpe meg. leste litt på nette, og det stemmer man må levere uttømmende vandel attest fra januar i år. Til og med i barnehage jobb. skjønner ikke hva jeg skal gjøre av. Forresten jeg hadde ikke fast jobb på sykehjem kunn ekstra vakt, fornyer kontrakt etter 6 mnd. jeg har vært ansatt der 4-5 år og aldri gjørt noe dumt på jobben. snakker med en advokat også han sa som vikar kan man ikke få så mye hjelp. men stemmer det at så gamle saker kan komme på uttømmende politiattest??

jeg skulle ta prakssiseksamen i helsefagarbeider i år, og hørte at man nå søke gjennom fylkkesmannen og de innhenter uttømmende vandel, og når de ser mine saker for 13-14 tilbake så kan de nekte meg å gi autrisasjon. lurer da på om det er noe poeng i om jeg tar prakssis eksamen da?? vurderer å flytte til sverige om hjeg ikke får meg jobb her. Blir vel ikke straffet i sverige om og om igjen. Regjeringen vil ikke kreve vandelsattest av faste, men kunn ekstra vakte og tilkallingsvikarer, føler de straffer folk som prøver å ordner opp i livet sitt de får ikke sjanse. Tenk på så mange prdofiler og draps siktende som har sittet inne jobber fast på sykehjemer og andre steder. de har fått sjanse, hva med andre som har gjørt opp for seg og prøver å ordne opp i live? uff, er så sliten av å tenke fins det noen måte å snakke med noen om dette?

Nichotin de linkene du har lagt ved, er de fra i år? tittet litt på andelsattest ved jobbe på sykehjem kreves det begrenset, men på google står det det er blitt pålagt om uttømmende vandel i helse- omsorg fra januar i år. kan noen gi meg et konkret opplysninger om hva som stemmer?
Sist endret av hege007; 3. mars 2017 kl. 10:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.