View Single Post
Sitat av Oldie Vis innlegg
Det er det som er litt av poenget med spørsmålet mitt...
For jeg er ingen storforbruker av verken beroligende eller sovetabletter, jeg får det i gjennomsnitt noen ganger i året når det er noe spesielt som stresser og som krøller til søvnen eller jeg skal ut å fly en sjelden gang og det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor det ikke har noen særlig effekt?

For å ta nå som et eksempel disse apodorm som jeg fikk hos legen på fredag, det er 4 dager siden og jeg har ikke en gang brukt dem hver natt.... I natt var jeg til slutt oppe i 3 stk...... Og på pakningsvedlegget skriver de at en sjelden gang må det 2 til for søvn....

Og som jeg skrev lengre oppe, når jeg er i lodd og ikke stresser så holder det med melatonin og søvnhygienen og alt det der er på plass vanligvis men ikke akkurat nå for å si det sånn

Det skal jo ikke være sånn?

Det er det som er litt av poenget med spørsmålet mitt...
For jeg er ingen storforbruker av verken beroligende eller sovetabletter, jeg får det i gjennomsnitt noen ganger i året når det er noe spesielt som stresser og som krøller til søvnen eller jeg skal ut å fly en sjelden gang og det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor det ikke har noen særlig effekt?

For å ta nå som et eksempel disse apodorm som jeg fikk hos legen på fredag, det er 4 dager siden og jeg har ikke en gang brukt dem hver natt.... I natt var jeg til slutt oppe i 3 stk...... Og på pakningsvedlegget skriver de at en sjelden gang må det 2 til for søvn....

Og som jeg skrev lengre oppe, når jeg er i lodd og ikke stresser så holder det med melatonin og søvnhygienen og alt det der er på plass vanligvis men ikke akkurat nå for å si det sånn

Det skal jo ikke være sånn?

Og takk for mange innspill og gode tips dere
Vis hele sitatet...
Nei det gir jo ikke så mye mening, noen har ikke effekt av sovemedisin dessverre. Noen får også paradoksale virkninger som at dem blir med våken eller agitert. Apodorm ligner på virkningen av imovane/zopiclone med muligens noe mer beroligende effekt. Største forskjellen er at den virker mye lengre. Det finnes sterkere som fks rohypnol også lignende men dem må registrerings-fritak fra en spesialistlege. Vil tro stilnoct 10 mg er best for innsovning.

Har du blitt utredet for fks bipolar lidelse eller andre psykiske lidelser ? Kan jo påvirke søvn ganske brutalt. Jeg tror ikke du skal gi disse medisinene for mye tillit noen funker dem for, andre ikke. Når du må oppover i dose for virkning burde varsellampene blinke for uønsket eller ingen effekt.

Jeg sier ikke at du misbruker medisinene, medisin virker veldig forskjellig på alle mennesker og toleranse utvikling det samme. Spesielt personer med ME kan være overfølsom.