View Single Post
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Nå er det ikke snakk om at klærne faktisk er skittne eller lukter vondt, det er snakk om det faktum at de fleste i dagens samfunn syns det er uhygienisk å bruke samme klær over flere dager, måtte det være samme skjorte eller samme genser. Vi har for lengst kommet frem til at det ikke er kjemisk uhygenisk, men dette er en formening de fleste har, la oss kalle det "den sosial hygienen". La oss ta for oss en VGS, det er alltid noe sladder og snakkis om andre og ting visse personer ikke liker med hverandre. Ut fra egen erfaring ser det ut til at 70-80% av elevene skifter antrekk hver dag og legger fort merke til de som ikke gjør det. Da blir det snakkis om h*n ene som skiller seg ut og bruker samme klærne over flere dager.



Det er jo deg personlig. Det kommer jo tydelig frem i denne tråden at det er minst like mange som legger merke til det som de som ikke gjør det, og når dette er normen deres blir ikke dette en positiv assosiasjon at andre ikke skifter klær like ofte som dem. Det blir assosiert (Mer hos noen enn andre, for noen kun i underbevisstheten) med en person som bruker klærne sine betydelig lengre i strekk enn en selv. Dette kan skape tanker som dårlig økonomi, gi-faen -holdning, fussete og generelt sett snålt.



Igjen, så er dette hvordan du personlig tenker. Denne tråden handler om det sosiale, hva andre tenker. Se for deg h*n som skiller seg ut på VGS'en, det blir fort til at denne personen ender opp som ensom og ev. venneløs pga. den skiller seg ut. Hvem er det det går utover da, de andre som ikke bryr seg om vedkommende eller vedkommende selv som sitter igjen alene?
Vis hele sitatet...
Det samme kan jeg si angående mine barn som går i barnehage. De vil helt klart ha Iphone, for det er visst meget populært og om en tror det eller ei så er det faktisk flere barnehageunger som har egen telefon. Er det slik at jeg skal løpe ut å kjøpe Iphoner av den grunn?

Samme med ei jente som har noen venniner som har tatt silikon i brystene. Da må jo hun løpe ut å gjøre det samme... Hvis hun gjør det da så kan hun bli med på "laget" og støte ut den neste jenta fordi hun har mer hengende bryster, og hvordan i all verden kan hun gå slik i det hele tatt?

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Se for deg at kjæresten din kjøpte en jakke som h*n selv var kjempefornøyd med, hadde spart opp til i flere måneder og var overivrig på at du måtte bruke den hver dag, da er det lite gøy å si "Jeg likte den ikke". Da er det normalt å lyve som #frtoretang nevner, og om du sier det rett ut som det er (Når du skjønner hvordan det vil 'såre' din samboer) "Sorry, denne må vi bytte. Likte det ikke i det heletatt", da minner det om lav sosial intelligens.
Vis hele sitatet...
Det her har mer med måten du uttrykker deg på, noe du var helt klar over når du skrev innlegget Du klarer fint å si meningene dine med andre ord enn det der? Hvis ikke så stemmer det jo selvfølgelig med at en kanskje har lav sosial intelligens, uten å trekke en forhastende konklusjon basert på kun noen få setninger.
Sist endret av Jens1; 20. oktober 2016 kl. 19:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.