View Single Post
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av entropi Vis innlegg
Jeg mener ikke at du undervurderer folk, jeg spør om du ikke er redd for det. Jeg ville vært redd for at det ville påvirket min oppfatning av en person veldig mye hvis jeg fra starten av hadde ham/henne i en definert kategori. Selv om jeg var bevisst på å ikke forhåndsdømme, så vet jeg at hjernen fungerer slik at den søker bekreftelse på det den først har landet på.

Dette er OVERHODET ikke et forsøk på å analysere deg eller anta ting om din personlighet. Det er et forsøk på å diskutere et spørsmål du tok opp i post 1, nemlig hvorvidt det er mulig (eller formålstjenlig) å kategorisere menneskers personlighet. Du bruker mye eksempler på hva du tenker og gjør i din argumentasjon, og da er det naturlig at andres argumenter tar utgangspunkt i de samme situasjonene og stiller spørsmålstegn ved dette. Det betyr ikke at det er deg og din personlighet som er under lupen her.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet at også jeg dømmer folk, men dette er over lang laang tid, så jeg forhåndsdømmer veldig veldig sjeldent.

Det er absolutt ikke naturlig at mennesker reflekterer og stiller spørsmål på de samme måtene. Det er nettopp det MBTI prøver å brodere. Vi tar utgangspunkt i forskjellige ting vi verdsetter og tror på, og bygger våre argumenter rundt dette.

ENTP feks sies å være de minst manipulative menneskene som er der ute, og vi har et varmt og åpent hjerte til alle mulige typer mennesker, men vi har heller ingen problemer med å blåse i mennesker som ikke gir oss noe.

ENTPs are nice, inventive, perfect people, hindered by the serious handicap of nonexistence. If someone told you you were an ENTP, they probably knew you were an ENTJ, and they were trying to be nice. The ENTP animal is a unicorn
Vis hele sitatet...
(Hentet fra THE MYERS-BRIGGS ASSHOLE INDEX)

PS. Det er lov å le.
Sist endret av kn^tte; 26. mai 2016 kl. 15:40.