View Single Post
Frankrikes Solkonge
416
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Drikker kun Pepsi Max så slipper en del kalorier der.
Vis hele sitatet...
Du slipper kanskje en del kalorier der, men å kun drikke lettbrus øker faktisk sjansene dine for å bli overvektig. Når du kun får i deg kunstig søtningsstoffer, så gjør du det rett og slett for vanskelig for din egen kropp å forbrenne sukker og du pådrar deg glukoseintoleranse. Da gjør du det mye lettere for deg selv å gå opp i vekt. Du øker også sjansene betraktelig for å få diabetes.

Det beste du kan gjøre for bedre søvn er å få litt mer mosjon. Start enkelt og begynn å gå i trapper i stedet for å ta heisen. Kutt ut brusen, og drikk heller vann. Du kan heller kjøpe deg sukkerfri saft hvis du trenger litt smak, da kutter du fortsatt ned på aspartaminntaket OG du får i deg mer vann.

Begynn og planlegg hva du skal spise uke for uke. På den måten handler du den ene dagen i uka, og du unngår å kjøpe ekstra sjokolade og godterier. Jeg synes kylling 3 dager i uka, fisk/sjømat 2 dager og en dag med rødt kjøtt fungerer bra. Da spiser du både variert og sunt.

Godt tips jeg har fått: Ikke kutt ut, men kutt ned. Spis sjokolade, men ta deg kun en liten plate en gang i uken eller hver andre uke. Ta deg en brus i ny og ne. Kos deg med en øl i sommervarmen. Alt med måte, sier de!

Dette er hva jeg begynte med i starten av februar da jeg veide 92 kg. Pr dags dato ligger jeg på 84kg. Jeg sover bedre og føler meg mer tilfreds med hvordan jeg ser ut.