View Single Post
Trådstarter
283
Hei. Kommer med en oppdatering da det er over to år siden jeg oppdaterte tråden sist gang.

Jeg klarte faktisk å nå målet mitt som var å holde meg unna hasjen i minst seks måneder. Men jeg må også meddele at det var de verste månedene i mitt liv. Jeg gikk i en alvorlig, dyp depresjon der jeg vurderte å ta livet mitt flere ganger. Jeg fikk henvisning til PUT noen måneder etter jeg skrev denne tråden. Jeg ble diagnosert med depresjon, angst, OCD og hasjavhengighet. Jeg fikk utskrevet antidepressiva som var litt til hjelp. Men den selvdestruktive siden tok over og jeg begynte å røyke igjen.

Jeg begynte faktisk å røyke mer enn jeg gjorde før som en slags kompensasjon for den perioden jeg var foruten. Selv om jeg gikk tilbake til røykingen klarte jeg heldigvis å ordne meg en deltidsjobb som jeg har hatt over et år nå. Jeg kom meg endelig tilbake til skolebenken og blir ferdig med videregående i sommer. Har søkt høgskole til høsten og jeg krysser fingrene på at jeg kommer inn på en ønsket linje til høsten.

Jeg sliter fortsatt psykisk og har akseptert at jeg kommer til å gjøre det en lang tid fremover. Jeg har vært syk i mange år og må belage meg på at det vil sikkert ta minst lang tid å komme seg på hektene igjen. Jeg sliter mye med sosial angst og tunge depresjoner, og det er hardt til tider med studier og jobb, men jeg biter meg gjennom det. Har vært i grenseland til panikkangst og jeg vet hasjen har vært den utløsende årsaken til det.

Har forøvrig kun røyket en gang det siste halvåret nå, så jeg begynner å komme på riktig kjør. Men som sagt tidligere, jeg har veldig mye å jobbe med. På grunn av den sosiale angsten har jeg lite kontakt med mennesker, og drar som regel hjem der det er trygt når jeg er ferdig med rutinene. Men jeg går hos en flink behandler på PUT og får tips til hvordan jeg skal eksponere angsten min, så det løser seg sikkert opp med tiden.

Så vil jeg si takk til alle dere som har bidratt i tråden. Det er alltid hyggelig med freaks som bryr seg og kommer med innspil. Det har vært til god hjelp.
Sist endret av Darko; 25. april 2016 kl. 20:10.