View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
SVADA
Vis hele sitatet...
Det som er latterlig er at du tillegger meg meninger jeg aldri har ytre. Jeg har ikke sagt at det å stemme sosialistisk fører til at du kun spyr ut venstrevridd propaganda, men når nesten samtlige på f.eks. Dagbladet er en gjeng med rødstrømper, er det ikke rart å hevde at flere av deres artikler er vinklet deretter.

Det er bare å se på propagandatullet på NRK som het "Dalen vår" fra grouddalen. Der ble alt fremstilt som et perfekt multikulturelt samfunn, til tross for at det var så langt fra sannheten som man kan komme.

En av ungdomene som ble intervjuet av Finansavisen i artikkelen "Norske gutter i det nye Norge"(delt over 30.000 ganger på facebook) hadde også NRK kontaktet i anledningen av det nye programmet sitt. Historien hans var derimot egne erfaringer og ikke venstrevridd propaganda. Her er et lite utdrag hva NRK syntes om det han hadde fortalt:
Jeg ble selv intervjuet i forarbeidet til serien. Jeg forklarte tydelig mine meninger, hva jeg stod for, hvorfor jeg opplever Groruddalen som noe annet enn euforia, og hva politikerne gjør galt. Jeg ble dratt inn to ganger til intervju, og endte opp med telefonen «dine synspunkter passer ikke inn i regikonseptet vårt».
Vis hele sitatet...
Statsfinansiert propaganda er hva jeg kaller det. Hva kaller du det?

Kilde: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger...05#post_270615

Det jeg skriver er at majoriteten av journalister stemmer sosialistisk og ikke er i takt med resten av befolkningen når det gjelder politisk tilhørighet.
Jeg antyder deretter at den store graden av SV- og Rødt-velgere blandt journalister påvirker vinklingen av flere artikler, noe vi har et godt eksempel på ovenfor.

Det at media i blant kommer med artikler om dette er en nødvendighet, da å legge totalt lokk over slike saker alltid ville ført til enda mer skepsis til norsk media. Dette har dog foregått i et par tiår, kan du vise meg veldig mange andre saker opp gjennom disse årene som har tatt for seg denne problemstillingen?

Dagbladet har en kronikkansvarlig som var tidligere leder for Rød Ungdom.. Trenger jeg si mer?
Sist endret av pkk1990; 23. april 2016 kl. 15:28.