View Single Post
Crimea River
Alec's Avatar
401
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Det er ikke slosskampen i seg selv som er så dramtisk, det er vel heller årsaken til slosskampen som er kjernen i saken:
De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etnisk norske menn, sier politiadvokaten til Dagbladet.
Et reelt problem i de største byene i Norge, men som dessverre nesten alltid blir dekket over av media.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tippe at grunnen til at media ikke dekker det på måten du ønsker er på grunn av mennesker som deg. Det skaper hat mot mange innvandrere, uskyldig eller ikke.
Du har helt rett i det du sier, at det går utenlandske gjenger rundt i Oslo og banker opp etniske norske av smågrunner. F.eks at du kastet et blikk mot dem, eller at du kommer borti en.
Men det samme gjelder andre veien. Jeg vil tro det er minst like mange eller flere norske gjenger som banker opp og mobber innvandrere på grunn av fargen.

Det at en nordmann banker opp en innvandrer gjør ikke at "etniske norske" starter å hate hverandre. Men at en innvandrer banker opp en hvit nordmann skaper mye hat mot mange flere andre som ikke har fortjent det.
Derfor mener jeg det er greit for media å skrive at en nordmann banker opp en innvandrer når det skjer, men ikke nødvendigvis andre veien.