View Single Post
Hei alle sammen! :- )

Jeg hadde i August et panikkanfall som utløste et eller annet faenskap i meg i form av depresjon og angst som jeg har slitt med mye og vært hovedfokuset mitt nå de siste 7-8 mnd. som gjorde at jeg kuttet ut 2-3 års bruk av cannabis og alt annet av drugs (med unntak av alkohol et par helger når jeg følte for det).

Jeg begynner å føle meg bedre nå, angsten er tilstede som en mild uro i stedet for panikk-anfallene som var der i flere mnd, og jeg kjenner bare av og til litt angst-symptomer som jeg nå ikke blir så veldig redd for lenger etter jævlig mye self-talk om at dette ikke er farlig og at jeg ikke kommer til å bli gal med det første De depressive symptomene kommer og går litt, men jeg er nå hvertfall i stand til å ut av huset og treffe folk, og er generelt sett mer motivert, det vil si at de symptomene jeg kjenner er mer en sånn mild "tomhetsfølelse" som jeg klarer å distrahere meg fra ved å gjøre dagligdagse ting som å trene og henge med venner (Før klarte jeg ikke å få tankene over på noe annet UANSETT hva slags setting jeg utsatte meg for)

De siste helgene når jeg har vært ute og drukket, så har det alltid endt opp med nachspiel hos venner av meg som jeg hang mye med før når jeg røykte - hvor jeg da ofte ender opp med å ta noen trekk. De første gangene var jeg veldig nervøs med tanke på at det ikke gikk så bra sist jeg røykte, men det har gått relativt greit alle gangene med unntak av at jeg føler meg litt sånn "på kanten" hvor jeg kjenner at jeg er litt nervøs for at det skal skje noe slikt igjen

En av de første gangene etter panikkanfallet når jeg røykte (Oktober, hendelsen da "alt gikk til helvete" var i August) , så var jeg edru med noen venner og var i en veldig kjip state psykisk - og grunnen til at jeg prøvde et par trekk da var fordi jeg hadde lest på nett at dette kunne lette symptomer på angsten og depresjonen jeg på den tiden slet med, og tenkte jeg skulle prøve for å se hvordan det gikk. Dette gikk ikke bra, og det var et nytt panikkanfall hvor jeg stresset over at hjertet dunka fort, og at alt føltes veldig rart og jeg tenkte mye dumt om meg selv, og synes jeg oppførte meg som en idiot som ikke hadde styring i det hele tatt. Det roet seg etter en liten stund, og etter litt godteri og eplejuice var jeg tilbake i en sånn "godfjern" tilstand som jeg husker fra alle de gangene jeg hadde røyket tidligere.

Saken er at nå som det begynner å bli lenger lyst og solen skinner og plussgradene sniker seg oppover gradestokken, så kommer også lysten til å ta seg en jay med venner (da tenker jeg egentlig spesielt når sommeren kommer).

Og nå i helgen var jeg ute på byen og stakk til min bestekompis etterpå, hvor jeg da hadde med en joint som jeg delte med han fordi han har heller ikke røyket siden den smellen min i August - dette var veldig hyggelig og vi mimret mye og lo av verdensproblemer og hørte på god musikk sånn som vi gjorde back in the day

..Men jeg er skeptisk til å gjøre det uten alkohol i bildet, selv om jeg er i en mye bedre psykisk tilstand enn jeg var sist jeg gjorde det uten alkohol.

Når slike angst-symptomer kommer til vanlig uten noen form for rus inni bildet så coper jeg mye bedre med de og lar de ikke ta så mye plass, men jeg har jo en liten frykt om at det skal gå galt å ta noen trekk uten påvirkning av alkohol..

Saken er at jeg røyker ikke hverdagslig lenger slik jeg gjorde før, og jeg vil ALDRI dra tilbake til det fordi det fucka meg opp til slutt og skapte mye underbevisst stress som til slutt boblet over - men jeg vil gjerne kunne nyte et par trekk og å være sånn "halvveis" baked uten å reagere med angst.

Burde jeg vente lenger før jeg prøver dette?

Noen andre som har erfaring med å kutte ut cannabis over en lengre period pga. psykiske plager - for så å kunne ta noen trekk i ny og ne for kosens skyld uten at det går galt? (:


Tenker ikke så mye på cannabis som før, men jeg knytter så veldig mange bra minner på hyggelige steder med hyggelige folk at jeg har lyst til å kunne gjøre det uten at det byr på problemer - jeg har lært leksa mi om hvordan ting kan gå galt hvis man ikke er restriktiv med seg selv, men det går en liten faen i meg som gjerne vil kunne gjøre dette anledningsmessig


Del gjerne tanker og erfaringer om dette - det blir høyt satt pris på!

Ha en ellers fin natt videre!