View Single Post
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av oriento Vis innlegg
føler meg trukket i flere rettinger.... vil helst høre ekstrme vinkler på dette spørsmålet! ikke pakk inn og rører rundt grøten på grunn av politisk korekthet. dette vil jeg ha ærlig og spontant! ( ikke noe jeg er mot invandrere men...)



jeg søker noe mer enn " rettigheter" . når kan jeg stoppe en person på gata å si " sånt gjør vi ikke i Norge"
Vis hele sitatet...
Har aldri hørt noen si "Sånn/sånt gjør vi ikke i Norge", men dersom du endrer på det til "sånt gjør man ikke" kan du starte allerede i dag!

Forøvrig vil det jo være relativt når du blir sett på som norsk. Som flere er inne på kommer det an på hvor man bor. Du vil nok fortere bli ansett som norsk dersom omgangskretsen din er ungdommer i Oslo enn om omgangskretsen din av en eller annen grunn skulle være menn i femtiårsalderen i Beiarn.

Dessuten vet ikke vi nordmenn selv hva det vil si å være nordmenn en gang(1, 2,3,4,5,6) så du spør jaggu et godt spørsmål!

Selv ville jeg sagt at du er norsk når du snakker flytende norsk (aksent er én ting, gebrokkenhet er noe annet), du lager middag i 16-18-tiden (men dette er under endring, på 60-tallet var det ikke uvanlig med middag i 12-13-tiden her jeg bor), kjører en rolig arbeidsuke med hardfylla i helga (som du sakte toner ut etter som du eldes). Jeg mener det du spør om ikke har noen fasit og at svaret du er ute etter uansett kommer til å endres snarlig som en følge av multikulturalisme. Når ikke-nordmenn lærer at dette er typisk oss nevnes det sjeldent at det er en utdatert arketype med liten rot i det daglige nordmannslivet.